Ostoprosessi pitää olla yksinkertainen.

Kukaan ei osta sinulta mitään, jos yrityksen ostoprosessi on turhan pitkä ja mutkikas. Ihmiset tykkäävät selkeästä ostopolusta.

Näin syntyy yksinkertainen ostopolku, joka myy tuotteesi suurimmalla mahdollisella volyymilla:

Tuotteesi ratkaisee asiakkaalta jonkun ongelman. Tätä ongelmanratkaisua sanotaan hyödyksi.

Jotta asiakas haluaa ostaa sinulta, hänen pitää ymmärtää hyvin kaksi asiaa:

  1. Mitkä ovat kaikki hyödyt, jotka hän saa kyseisestä tuotteesta.
  1. Miksi hänen pitää ratkaista näitä ongelmia. Kerro hänelle paljon syitä.

Seuraavaksi haluan avata yksinkertaista ostopolkua, jotta saat parhaan mahdollisen käsityksen siitä.

Tuloksena opit luomaan ostopolun, joka saa ostajat hullaantumaan tuotteestasi.

Oikein positiivinen asia myyntivirralle, eikö? Kannattaa lukea eteenpäin.

Miksi yksinkertainen ostopolku on paras?

Mitä muuta asiakas tarvitsee kuin selkeää tietoa ja selkeää hintaa?

Yrityksen ostoprosessi ei oikeasti tarvitse mitään muuta.

Kaikki muu on ylimääräistä, jotka häiritsevät ostamista. Asiakastasi sinun ei missään nimessä kannata ärsyttää tahallaan.

Muuten hän ei osta mitään. Mitä järkeä on ostopolussa, joka ei johda kauppaan.

Kuulostaa hassulta. Ostaminen ei pidä olla yhtään vaikeaa, kuin leivän ostaminen lähikaupasta.

Miksi ihminen ostaa?

Kerron sinulle kolme syytä, miksi joku haluaa ostaa tuotteesi. Älä unohda näitä asioita ostopolustasi.

  • Tunne
  • Hyöty
  • Tarina

Nyt avaan hieman, jotta osaat sisällyttää ne ostopolkuusi. Myytpä mitä tahansa, ne toimivat sinullekin.

Tunne.

Muista, että ostamiseen pätee vanha kunnon sääntö. Ihmiset tekevät päätöksiä tunne edellä ja perustelevat päätöstä logiikalla.

Tämä tarkoittaa, että aloita yrityksen ostoprosessi tunteella. Ostopolku alkaa markkinoinnilla ja viestinnällä. Viesti sopiva tunne edellä, joka sopii ongelmaan.

Myöhemmin ostopolussa voit ottaa logiikan mukaan peliin, joka tarkoittaa, että puhu hyödyistä. Kerro selvästi mikä ja miten ongelma ratkaistaan.

Hyöty.

Ostamisen tärkein syy. Tuotetta ei osteta turhaan vaan sen tarkoitus on ratkaista jokin ongelma.

Ostotodennäköisyys nousee paljon, jos kerrot mahdollisimman monesta hyödyistä. Kerro myös ne itsestään selvät ja koristele ne tunteella.

Sitten ei muuta kuin onnea. Sinulla on yksi ase enemmän, jolla saat ostajat ostamaan.

Yrittäjien suurin virhe on, että he osaavat vain kertoa ostamiseen vaikuttavat tärkeimmät hyödyt esim.

Kattovalo valaisee koko aluetta.

Auto kuljettaa ihmistä paikkaan a paikkaan b.

Sohvassa voi istua olohuoneessa.

Ylläolevat esimerkit ovat sitten huonoja esimerkkejä, joita ei missään nimessä kannata kopioida omaan ostopolkuun.

Mieti niin paljon hyötyä, kuin aivot tuottavat. Lisää hyötyä tarkoittaa lisää ostamista. Kassakone laulamaan hei. Ei se voi olla hiljaa.

Nyt järki päähän. Ostajan tehtävä on ostaa. Vain toimivalla ostopolulla sen saa ostamaan.

Tarina.

Eräs menestynyt yrittäjä esitteli, miten asiakas saadaan ostamaan yli 1000 euron kynää. Siis yli tuhannen-euron-kynää.

Se on sama kynä mitä myydään lähikaupassa, joka maksaa sen euron.

Mietitään hetki yhdessä. Miksi ihmeessä, joku ostaisi 1000 euron yksinkertaista kynää? Mikä se semmoisen kaupan mahdollistava ostopolku on?

Kynän tehtävä on kirjoittaa jotain paperille. Sen hoitaa hyvin mallikkaasti euron kynäkin. Lupaan, ettei 1000 euron kynä suorita yksinkertaista tehtävää yhtään paremmin.

Vastaus on tarina. 1000 euron kynällä on jonkinlainen tarina takana, joka tekee ostamisesta miellyttävää.

Tarinat hurmaavat jokaisen ostajan. Ne toimivat ostopolun manipuloijina.

Jokaisella tuotteella on jonkinlainen tarina. Riippuu osaatko hyödyntää tarinankerrontaa ostopolussa. Suosittelen oppimaan tarinankerrontaa.

Iso ostopolun tehostaja ja yksinkertaistaja.

Kerron sinulle salaisuuden, jolla saat ostopolkusi tehokkaaksi myyntikoneeksi.

Tällä menetelmällä ei puutu ostamista helpottavia asioita kuin:

  1. Tunnetta, joka saa tuotteen hyödyt uppoamaan asiakkaan ihon alle kuin neula veteen.
  1. Hyötyjä, jotka manipuloivat asiakkaan. Ajatus on saada hänet tuntemaan, että tuote on maailman tehokkain ja hyödyllisin, jotta hän ryntää ostoksille.
  1. Sopivalla tarinankerronnalla tuotteesta voi nähdä kauniita unia.

Tarvitset vain OIKEAN copywriterin tekemän myyntisivun. Yrityksen ostoprosessi saa siivet, joka saa jokaisen asiakkaan kuin asiakkaan ostamaan.

Sen saat minulta. Teen ostopolustasi niin hyvän, että se tuottaa sinulle kauppaa nukkuessasikin.

Ehkä ensi yönä tyynysi alta voi löytyä setelipino, jonka on tuonut sinulle uusi tehokkaampi ostopolkusi.

Haluatko kuulla lisää yrityksen ostoprosessista?

Täytä lyhyt yhteydenottolomake, jotta selvitän kanssasi, minkälainen olisi sinulle täydellinen ostopolku.

[contact-form-7 id=”4262″ /]

Haluatko mielummin jutella yrityksesi ostoprosessista? Siinä tapauksessa voisit soittaa minulle nyt heti: 045 202 7288