Opetan sinua valitsemaan oikeaa vaikuttamisen keinoa, jotta teet kunnolla rahaa vaikuttaja markkinoinnilla.

Vaikuttamisen keinot ovat halvimpia ja samalla moninkertaisesti tehokkaampia tavalliseen markkinointiin nähden.

Tämän artikkelin luettuasi osaat valita oikean vaikuttamisen keinon, jolla saat lisää kauppaa sitoutuneilta asiakkailta.

Mitä on vaikuttaja markkinointi?

Oman kohderyhmän keskuudessa tunnettu ja seurattu henkilö on oman alueensa vaikuttaja.

Esim. Jos sinä olet kaahannut tuhansia seuraajia sinun liikunnallisilla sisällöillä, olet yksi alan vahvimmista vaikuttajista.

Tämän kaltainen aarre voi tehdä suuren tilin vaikuttaja markkinoinnilla.

Vaikuttajista arvokkaita tekee, koska tunnetut henkilöt nähdään luotettavina, alan edelläkävijöinä.

Niiden mainostamat tuotteet saavat suurempaa ja tarkempaa huomiota, kuin tavallisella markkinoinnilla saatu huomio.

Lisäksi tunnettujen henkilöiden mainostamat tuotteet ei nähdä yhtään tyrkyttämisenä eikä edes mainoksena.

Voit olla varma, että tuote saa miellyttävän ensikosketuksen asiakkaisiin.

Mikä on vaikuttaja markkinoinnin eri keinot?

Vaikuttamisen keinoja on monenlaisia, sillä vaikuttajia löytyy monesta eri kanavasta.

Olipa se some, Facebook, Instagram, YouTube. Myös, blogit, sähköpostilistat ja eri uutismediat ovat vaikuttajamarkkinoinnin kainoja.

Mikä keino sopii sinulle?

Selvitä, missä kanavassa ostajasi viihtyvät enemmän. Sen jälkeen valitse sopiva alan vaikuttaja.

Vaikuttaja markkinoinnissa seuraajamäärällä ei ole merkitystä. Vaan sitoutuneisuudella. Kuinka sitoutunut yleisö on.

Nykyään trendi on se, että some-kanavat ja blogi sopivat parhaiten kuluttajamarkkinointiin.

Blogi, sähköpostilistat ja erilaiset uutismediat sopivat hyvin B2B-puolen markkinointiin.

Joten aloita näistä ja vielä yksi juttu:

Kannattaa valita vaikuttaja, jolla on enemmän historiaa. Voit olla varma, että hän on saanut ison luottamuksen yleisöltään.

Kenelle vaikuttaja markkinointi sopii parhaiten?

Tuotteen pitää olla priimakunnossa. Älä pilaa vaikuttajan uraa äläkä omaa liiketoimintaa huonolla tuotteella.

Jos tuote ei täytäkään odotuksia, tulee huono maine molemmille osapuolille. Tästä nykyvaikuttajat ovat kyllä selvillä.

Ennen yhteistyötä, tuotetta ja yritystä viilataan tarkkaan. Yhteisiä arvoja arvostetaan.

Älä kuitenkaan valehtele tai lupaa suuria. Sillä voi olla odottamattomia vaikutuksia.

Eli tarjoa vain huipputuotetta vaikuttajalle.

Vaikuttaja markkinointi sopii sinulle, jos haluat pidempiaikaista yhteistyötä.

Vaikuttajat eivät mielellään halua vain kerran markkinoida yhtä tuotetta.

He ovat pidempiaikaisten sopimuksien perään.

Se on molemmille erittäin hyvä asia. Molemmat saatte tasaista tulovirtaa.

Toinen mainospalkkioina ja yrittäjä positiivisena kassankiertona.

Mitä ottaa huomioon vaikuttajaa valitessa.

Kohderyhmä, historia, yleisön sitoutuneisuus ja kuinka suosittu vaikuttaja on.

Ota nämä kaikki huomioon valitessasi oikeaa vaikuttajaa. Ne tekevät sinulle onnistuneen kampanjan.

Miten saada ilmaiseksi vaikuttaja markkinointia?

Tämä ei toimi joka kerta, mutta kannattaa ottaa pieni riski.

Ainoa tapa saada vaikuttaja markkinoimaan tuotteesi täysin ilmaiseksi saa lahjoja antamalla.

Koskaan ei tiedä onnistuuko.

Ainoa tapa saada vaikuttaja markkinoimaan tuotteesi täysin ilmaiseksi saa lahjoja antamalla.

Upea mekko saatetaan laittaa Instagramiin ihmisten ihasteltavaksi ilman mitään maksua.

Jos hän vielä kertoo keneltä lahjan sai, se olisi erinomaista.

Tempaus kun tuottaa sinulle paljon myyntiä ja vielä maksuttomasti.

Voitko sinä olla yksi vaikuttaja?

Totta kai voit olla vaikuttaja. Jokainen voi olla vaikuttaja.

Ihmiset ovat kiinnostuneita toisista ihmisistä. Ei niinkään yrityksistä.

Näin ollen henkilökohtaisella brändillä on tässä maailmassa suuri merkitys. Ihminen on paras vaikuttaja.

Verkostoituminen ja asiantuntijabrändin rakentaminen toimii henkilökohtaisella tilillä paremmin kuin yrityksen tilillä.

Tee kotisivu omalla nimellä ja ryhdy bloggailemaan kiinnostavia asioita. Vähitellen se yleisö siitä kasvaa.

Voit myös kasvattaa henkilökohtaisen sähköpostin uutiskirjeen tilaajia.

Sähköposti on muuten paras vaikuttamisen kanava. Siitä saa muuten suuremman konversion, kuin mistään muusta kanavasta.

Tuotteesi tarvitsee kodin, jonne asiakas laskeutuu.

Mikä ihmeen koti?

Haluat saada kävijät kaupaksi.

Et sinä nyt turhaan huutele kaikkialle. Vaikuttaja markkinointi on vahvasti osa ostopolkua.

Jos et sisällytä ostopolkuun, tuhlaat vain aikaasi.

Tarvitset vain yhden asian, jotta jokainen vaikuttamisen keino on toimiva.

Ehtona toimivuuteen on vain, että vaikuttamisen keino tuo mukanaan omaa kohderyhmää.

Tarvitset laskeutumissivun, joka toimii myyntisivuna tuotteellesi tai palvelullesi.

Myyntisivu toimii itse vaikuttajana. Sivu vaikuttaa ihmisen ostamaan tuotteen. Laskeutumissivu tarvitsee vain potentiaalisen asiakkaan.

Kun potentiaalinen asiakas laskeutuu sivulle, taitavasti toteutettu myyntisivu hoitaa loput.

Sivuun raahattu asiakas saadaan heti ostamaan.

Haluatko sinä apua ostopolussa?

Haluatko kenties timanttisen myyntisivun, joka saa kenet tahansa ostamaan?

Vai onko sinulle jotain kysyttävää vaikuttaja markkinoinnista?

Kysy alla olevassa lomakkeessa. Palaan sinuun mahdollisimman heti.