Mikä on ulkomainos?

Ulkomainonta on suurelle kuluttajamassalle suunnattua mainontaa ulko- ja sisätiloissa.

Ulkomainontaa ovat mm. kauppojen mainokset ja vaikka raitiovaunumainos.

Ideana on saada viesti mahdollisimman monen ihmisen tietoon mahdollisimman nopeasti.

Tässä mainoslajissa on hyvää, että ostat aikaa, kuinka pitkään mainos on esillä.

Et maksa tuloksesta, klikkauksista tai mistään muusta. Tuottoisaa sinulle.

Mikä on ulkomainosten kohderyhmä?

Ulkomainoksilla on kaksi vaihtoehtoa miettiä kohderyhmäasioita.

  1. Mikä on mainoksen sijainti? Minne ulkomainonta kohdistetaan? Ketä siellä asuu enimmäkseen?
  1. Minkälainen mainos on? Mikä on mainoksen otsikko/iskulause?

Mainoksen asettelulla ja sijainnilla ei ole paljoa väliä. Ihmiset liikkuvat kaikkialla.

Sijainti ei ikinä voi antaa täysin tarkkaa kohderyhmärajausta. Jokaisella sijainnilla on vähän kaikenlaista ihmistyyppiä.

Eri asia, jos myyt paikallista palvelua ja haluat saavuttaa paikallisia asiakkaita.

Olipa sinulla hieronta tai lähipizzeria. Asiakkaasi löytyvät läheltä.

Toinen tapa milloin sijainti on tärkein on brändityö. Brändin kirkastaminen paikallisella tasolla.

Jos avasit uuden liikkeen ja haluat kertoa asukkaille, että olet nyt lähellä, käytä sijaintia.

Joissain bisneksissä sijainti on tärkein mittari.

Ulkomainos itse pitäisi olla mahdollisimman kiinnostava ja iskevä.

Sen teet mahdollisimman iskevällä otsikolla. Kun ulkomainoksen otsikko on kunnossa,

Suunnittele sen ympärille kevyttä designia. Se on yleensä brändin omat tunnusvärit.

Näin tehdään hyvä mainos. Rakenna kaikkien kanavien mainokset näillä kahdella vaiheella.

Kenelle ulkomainonta toimii tehokkaitten?

Aloitetaan selkeästä säännöstä: Kaikki ovat kuluttajia, mutta kaikki eivät ole yrittäjäasiakkaita.

Sinun on helppo saavuttaa kuluttajia. Jos myyt esimerkiksi suklaata. Kohderyhmä on laaja.

Koska kaikki syövät suklaata.

Myytkö yrityksille kirjanpito-ohjelmistoa? Sinun pitää olla tarkkana, minne suuntaat mainoksesi.

Yritysasiakkaita on vaikeampi löytää. Btob bisnes vaatii erittäin tarkkaa kohderyhmäanalyysiä.

Ulkomainos toimii kuluttaja kaupassa. Btob markkinoille on erilaiset markkinointikanavat.

Tärkein asia ulkomainoksessa, kuten missä tahansa mainoksessa.

Mainos tarvitsee kampanjasivun/laskeutumissivun. Yhdessä ne saavat ulkomainoksen tuottamaan.

Jos sinulla on pelkkä mainos ilman, että olet miettinyt, yksinkertaistakaan ostopolkua,

se on kuin mainostaisi tyhjää kauppaa ilman tuotteita. Kuin heittäisi rahaa viemäriin.

Tässä tapauksessa kampanja ei tuota sentin senttiä.

Mieti ostopolkua. Vastaa kysymykseen, mitä asiakkaan pitää tehdä mainoksen jälkeen.

Tämä on ulkomainoksen heikkous.

Tosi tarkka kohderyhmän rajaus ei ole mahdollista. Mainoksen sijoituspaikalla ei koskaan ole 100% oman kohderyhmän asiakkaita.

Mainos on suunnattu ihmisille ja ihmiset liikkuvat jokaiseen paikaan.

Ulkomainos on suunnattu suurelle massalle paljon miettimättä.

Mainoksen sisältö ja ulkoasu on tärkeämpi kuin sijainti sijoittelu.

Panosta itse mainokseen.

Haluatko iskevän sisällön mainokseesi?

Kysy minulta. Autan sinua mielelläni.

Halun sinun saavan parhaan mahdollisen kampanjan.

Täytä yhteydenottolomake. Otan sinuun yhteyttä mahdollisimman nopeasti.