Mikä on suoramarkkinointi?

Suoramarkkinointi on asiakkaan suoraa kontaktoimista.

Tämän markkinoinnin tehokkuus perustuu henkilökohtaisen viestin voimaan.

Kuten tiedämme parhaiten eroava, on vain sinulle suunnattu viesti.

Kaikenlaisen massaviestit nähdään arvottomiksi. Mutta on toimialakohtaisia eroja.

Kuluttajamarkkinoinnille paras tapa on massamarkkinointi.

Btob asiakkaat suosivat henkilökohtaisempaa lähestymistä.

Tässä on yksinkertainen logiikka takana:

Kuluttajabisneksessä asiakkaita on suuri määrä. Esim. Suklaata myytäessä ostajia on satoja päivässä.

Btob maailmassa asiakkaita on vähän ja asiakkuus säilyy pitkään.

Mihin suoramarkkinoinnin tehokkuus perustuu?

Suoramarkkinoinnin tehokkuus piilee henkilökohtaisessa lähestymistavassa.

Kun viesti alkaa nimelläsi ja se sisältää juuri sinua kiinnostavaa tietoa kerrottuna sinun suosimalla viestintätyylillä.

Reagoit siihen eri tavalla. Eikö? Tämä on tehokasta markkinointia.

Tarpeeksi kiinnostava, joka kerää huomiota saa kaupan aikaiseksi.

Markkinointiviestin voit saada kiinnostavaksi, jos taustatyö on tehty mallikkaasti.

Koita selvittää omasta kohderyhmästä kaikki mahdollinen tieto.

Se auttaa tekemään taitavaa kohdentamista.

Kenelle suoramarkkinointi toimii parhaiten?

Ensinnäkin sinun täytyy ymmärtää, että markkinointia on kaksi erilaista:

  1. On suoramarkkinointia, joka toimii parhaiten yritysasiakkaiden hankkimiseen.
  1. Ja on massamarkkinointia, joka toimii mainiosti kuluttaja asiakkaille.

Suoramarkkinoinnista puheen ollen.

Se toimii parhaiten btob asiakkaille. Siihen on yksinkertainen syy.

Yritysasiakkaita hankitaan pienimäärä kerrallaan ja niiden asiakkuus säilyy pitkään.

Yritys asiakkaat tuovat säännöllistä rahavirtaa. Tämän takia btob asiakkaat ovat arvokkaita.

Arvokas tarvitsee erityistä kohtelua. Henkilökohtainen suoramarkkinointi on oikea valinta.

Parhaat tavat saada suoramarkkinoinnilla isoja tuloksia.

Saadaksesi toimivan markkinointikampanjan, kaikki alkaa kahdesta kysymyksestä:

Kuka on sinun kohderyhmäsi? Ketä sinä aiot saavuttaa?

Sinun pitää kulkea tämä tutkimusmatka, jos haluat saavuttaa potentiaalisia asiakkaita.

Ilman minkäänlaista kohderyhmätutkimusta, tuhlaat vain rahaasi. Voit saada vain vahingossa jonkun ostamaan.

Suoramarkkinointi ei ole vahinkopeliä. Sen pohjan pitää koostua kattavasta tutkimisesta.

Tutki omaa kohderyhmääsi. Tutki myös mahdollisia ostajapersoonia.

Näin sinulla on parhaat eväät suoramarkkinoinnin onnistumiselle.

Miksi sinun pitää rakentaa iso sähköpostilista?

Sähköposti viestintäkanavana on yritysasiakkaiden suosiossa. Parhaimmillaan sähköpostia avataan joka päivä.

Ei ole ihme, että sähköpostimarkkinoinnilla on suurin ROI.

Tavalliselle kuluttajalle sähköpostin käyttö on minimissä. Se käytetään, kun on pakko.

Viranomaisviestintään, työhakemukseen yms.

Nykyään useammat omistavat kaksi s-postia.

Yksi gmail ja toinen on työsähköposti. Gmailia käytetään huolettomasti.

Siihen voi tunkea kaikkea markkinointia, jos lataa oppaan tai rekisteröitymiseen.

Kuitenkin tämä toiminta ei ole laskenut sähköpostimarkkinoinnin konversiota.

Haluatko, että viestisi nostetaan arvokkaiden joukkoon ja avataan mielellään?

Tämä tapahtuu, jos lupaat lähettää vain merkityksellistä sisältöä.

Pidä myös sanojasi, muuten sähköpostilistalta karataan nopeasti.

Hyvä muistisääntö on, että joka kuudes sähköpostiviesti olisi hieman myyvämpää.

Näin minä voin auttaa sinua suoramarkkinoinnissa.

Tehtäväni on tuottaa sinulle parasta suoramarkkinointi kampanjaa.

Voin taitavasti auttaa sinua esimerkiksi näissä aiheissa:

  • Suomarkkinoinnin timanttinen viestintä, joka puhuttelee tarkasti ja kiinnostavasti juuri haluttua kohderyhmää.
  • Markkinointikampanjan myyntisivu, joka saa suurella todennäköisyydellä asiakkaan ostamaan.

Haluatko kampanjallesi parhaan mahdollisen tuloksen. Ota yhteyttä.