Mikä on sisältömarkkinointi ja miksi sisältömarkkinointi on tärkeä?

Sisältömarkkinointi on asiakkaiden huomion saamista laadukkailla sisällöillä. Laadukkaat sisällöt voivat olla blogi, YouTube-kanava, podcastit, webinaarit, ilmaiset koulutukset yms. Perinteinen kaikkialle huudettava markkinointi ei enää toimi, sillä asiakkaat kiinnostuvat laadukkaista sisällöistä. Tuota sisältöjä asiakkaiden ongelmien pohjalta.

Näin syntyy tuloksia tuottava sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinoinnin yksinkertainen idea on tuottaa asiakasta kiinnostavaa sisältöjä. Lopuksi asiakas sitoutetaan johonkin ilmaiseen. Esim. Lataa opas tai liity uutiskirjeeseen, jossa hän saa lisää arvoa tuottavaa sisältöä. Tavoite on houkutella asiakas lähemmäs yritystä. Laadukas sisältö toimii siinä asiassa parhaiten. Sisältöjen kautta on mahdollista saada vahva asiantuntijabrändi.

Sisältömarkkinointi tarvitsee tietoa

Ollaksesi hyvä tuottamaan laadukkaita sisältöjä, sinun pitää jatkuvasti ahmia kirjoja ja oppia uutta. Sisällöntuotanto ei ole vasemmalla kädellä tehtävä nopea tekstipätkä. Se tarvitsee vankkaa osaamista. Uuden oppiminen ei ole vaikeata.

Näitä asioita ei kannata tehdä sisältömarkkinoinnissa.

  1. Älä tuota sisältöjä, jotka suoraan myyvät tuotteesi. Näitä sisältöjä ei kukaan halua lukea. Ja vaikka eksyisi, asiakasta ei kiinnosta. Huomaa, että asiakas tuli etsimään sisällöistä tietoa eikä ostamaan.
  1. Älä tuota vaan jotain sisältöä kotisivun rasitteeksi. Sinun pitää perehtyä hakukoneoptimointiin ja asiakkaitten etsimiin avainsanoihin. Niiden pohjalta tuotetaan ammattimaisia, opettavaisia sisältöjä.
  1. Suurin virhe on kirjoittaa sisältöä, joilla ei ole yhtään mitään suuntaa. Ihan kuin naapurin kaveri kirjoitti sisällöt. Asiakas kiinnostuu sinusta, kun näkee laadukkuutta. Jos ei ole, asiakas maalaa yrityksestäsi epäammattimaisen.

Parhaassa tapauksessa sisällöt tuottavat sinulle myyntiä ympärivuorokauden. Näin minä autan sinua tekemään parasta sisältömarkkinointia.

Sisältömarkkinoinnin tärkeä ensimmäinen askel ovat oikeiden avainsanojen löytäminen. Helpommin asia selkenee, kun tutkiskelet kilpailijoita. Millä sanoilla he näkyvät hakukoneissa?

Ota muistiin hakusanat, josta heille tulee eniten liikennettä. Tuota paljon parempaa sisältöä, jotta nouset ylemmäs hakutuloksissa.

Minä selvitän sinulle 20 arvokasta avainsanaa. Tuottamalla laadukkaita sisältöjä, pääset erinomaisesti alkuun ja kehittämään omaa hakukonenäkyvyyttä. Lisäksi saat suunnitelmat, itse sisältöjen tuottamiseen.

Ota yhteyttä sähköpostitse: abdi@abdincopy.fi tai nopeitten alhaalla olevassa Chat-ikkunassa.