Mikä on SEM markkinointi?

SEM markkinointi on maksullista hakusanamarkkinointia. Nämä mainokset näkyvät Googlen jokaisen haun ylimmissä hakutuloksissa.

Mainokset ovat näkyviä. Niillä on oranssi tausta ja mainokset ovat merkitty mainos -merkillä.

Mainostajilla on oltava pelisilmää.

Sinun pitää näyttää oikeita hakusanamainoksia oikeille ihmisille.

SEM markkinoinnissa onnistuaksesi, sinun täytyy tehdä tarkka kohderyhmäanalyysi.

Sen avulla sinulla on mahdollista kohdistaa markkinointi tarkasti halutulle ihmistyypeille.

Miten SEM markkinointi tuottaa sinulle nopeita tuloksia?

SEM markkinointikampanjassa tuloksia nähdään heti. Jopa muutamassa tunnissa.

Toinen tapa päästä ylemmäs Googlen hakutuloksissa on hakukoneoptimointi.

SEO-työssä tuloksien näkeminen kestää pidempään. Älykäs yhdistää SEO-työn ja SEM markkinoinnin.

Mutta takaisin SEM markkinointiin.

SEM markkinoinnissa pitää tehdä kolme asiaa, jotta myyntiä ja liidejä tulee ovista ja ikkunoista.

Mitä nämä kolme asiaa ovat? Minä kerron ne sinulle.

  1. Hakusanatutkimus
  1. Mainoksen otsikko ja metakuvaus.
  1. Laskeutumissivu

Hakusanatutkimus.

Selvitä sinun oma potentiaaliset asiakkaasi, jotka ovat kiinnostuneet palveluistasi.

Tämä asiakasryhmä on valmiina ostamaan, kunhan sopiva palvelu löytyy.

Sinun tehtävänä on etsiä heitä. Houkutella sivullesi ja saada he ostamaan.

Hakusana analyysiä tehdessäsi, kysy itseltäsi:

  • Mitä ongelmia palveluni ratkaisee?
  • Keneltä löytyy nämä ongelmat?
  • Mistä he ovat kiinnostuneita?

Näillä kysymyksillä saat parhaimmat asiakkaat suoraan eteesi ja hakusanamarkkinointisi onnistumaan.

Mainoksen otsikko ja metakuvaus.

SEM markkinointikampanjasi on siinä vaiheessa, että nyt mainosta näkee potentiaalinen asiakas.

Mainoksen klikkaus on jo iso askel.

Jos mielit saada paljon klikkauksia, kuluta mainoksen otsikon suunnitteluun paljon aikaa.

Klikkausta edeltää mainoksen herättämä kiinnostus.

Otsikossa toimii parhaiten kaksi asiaa: Iso lupaus ja arvoitus.

Lupauksessa asiakas kiinnostuu, jos se kerrotaan tunteellisesti. Esim:

”Saan aikaan sinulle myyntivirtaa, Joka virtaa nopeammin kuin joki.”

”Markkinointisi saa aikaan kasvua jopa 500%.”

Arvoituksessa jokin suuri salaisuus jätetään arvoituksen varaan, joka houkuttaa asiakkaan. Esim:

”Täältä löytyy salaisuus myynnin 10-kertaistamiseen.”

”Parhaiten tyytyväiset asiakkaat tehdään näin.”

Mikä on mainoksen metakuvaus?

SEM mainoksen metakuvauksessa ei pidä yrittää kertoa salaisuutta tai arvoitusta.

Kerro, miten otsikossa kerrottu asia muuttaisi elämäsi parempaan suuntaan.

Osiossa tavoitteena on ruokkia asiakkaan kiinnostus hieman enemmän.

Muista, että hyvä SEM mainos ei synny hetkessä. Varaa suunnitteluun hyvin aikaa.

Laskeutumissivu.

Siellä kävijä saadaan ostamaan. Yksi myyntisivu, joka on täynnä ihmeitä.

Myyntisivun ainoa tarkoitus on saada palvelu myydyksi. Vähintään liidi pitäisi saada.

Miten se tehdään?

Hyvä myyntisivu alkaa kiinnostavasta otsikosta, jonka yhteydessä pyydetään heti liidi.

Sähköpostiosoite, jossa luvataan jotain mahtavaa vastineeksi.

Laskeutumissivun yksinkertainen rakenne noudattaa AIDA-mallia.

Vähitellen kerrotaan asiakkaalle, mitä positiivisia muutoksia asiakas saa tuotteesta.

Mitä enemmän hyötyjä, sitä enemmän ostohalu ja todennäköisyys ostoon.

Ilmoita jokainen hyöty yhdellä tai kahdella lauseella tunnetta unohtamatta.

Älä unohda hakukoneoptimointia.

Hakusanamarkkinointi saa sinulle aikaan nopeita tuloksia, mutta se maksaa.

Maksat jokaisesta klikkauksista. Hinta voi vaihdella eurosta viiteen euroon per klikkaus.

Sinulla on toinen mahdollisuus olla Googlen etusivulla haluamillasi hakusanoilla.

Tämä sanotaan ansaituksi liikenteeksi tai paremmalla nimellä hakukoneoptimointi.

SEO-työ kestää aikaa. Sen tuotto nähdään pitkällä aikavälillä.

Jos sinulla on SEO-työ kunnossa, saat tulevaisuudessa täysin ilmaiseksi verkkosivuusi kävijöitä.

Mikä parempaa kuin täysin ilmainen liikenne.

Älykäs osaa yhdistää taitavasti SEM markkinoinnin ja SEO markkinoinnin hyödyt.

Haluatko parhaan kampanjan Hakusanakampanjallesi?

Hyvä markkinointi on yksinkertainen:

Mainos → Myyntisivu → Myynti ja liidi

Minä suunnittelen sinulle toimivan tunnelin.

Ota yhteyttä niin jutellaan. Alhaalla yhteydenottolomake.

Otan sinuun yhteyttä huomiseen mennessä.