Tulet oppimaan jotain tärkeää positioinnista.

Opetan sinulle, mikä on positiointi ja miten parhaiten erottaa yrityksesi kilpailijoista.

Kilpailijoista erottautuminen hyvällä tavalla antaa sinulle arvokkaan, uniikin brändin.

Kiven kova brändi tuottaa sinulle parhaiten myyntiä. Lisäksi markkinointi on tuloksekasta.

Mikä on positiointi?

Positiointi tarkoittaa erottautumista. Haluat, että brändisi ja tuotteesi eroaa kilpailijoista.

Erottautuminen ei aina tarkoista parempaa tuotetta. Tee vain asiat eri tavalla kuin muut.

Positiointi on onnistunut, kun tuotteesi on helposti tunnistettavissa. Yritä lähestyä asiakasta erilaisista suunnista.

Esimerkiksi: Lähes kaikki puhelimet kilpaillaan samassa kentässä. Nopeus ja hyvä kamera.

Apple taas erottautuu tyylissä. Se yritys tekee kaiken eri tavalla, joka on tehokasta positiointia. Tähän Applen menestyminen perustuu.

Miten tehdä hyvää positiointia?

Tärkeimpiä erottautumistekijöitä on kaksi: Viestintä ja tuote. Avaan sinulle, mitä tarkoitan.

Viestintä on tärkeä väline erottautumiseen. Olipa sinulla videoviestintää tai luovaa tekstiä. Tärkeää on tehdä se paremmin kuin kilpailijat.

Tuota luovaa sisältöä, jossa korostuu hauskuus, rohkeus ja ammattimaisuus.

Luovalla sisällöllä jäät hyvin asiakkaiden mieleen. Jos vielä esität asiat tunteikkaasti,

yrityksesi jää pysyvästi kohderyhmän sydämeen.

Tuote voi erottaa muista monella eri tavalla.

Tee ylivoimaisesti parempi tuote, joka tyydyttää kohderyhmän täysin, niin ettei ne edes katso muita vaihtoehtoja.

Kuitenkin älä tähtää vain tähän, koska kilpailu on kovaa ja markkinoilla on koko ajan innovointia menossa.

Kaikki yrittävät tehdä tuotteestaan sen parhaimman ja laadukkaimman.

Jos luot parhaan tuotteen, pysyt parhaana lyhyen aikaa, koska kohta joku muu kopioi.

Ottaa sinulta parhaat ominaisuudet, analysoi, miksi sinulla on paras ja miten luoda parempi.

Toinen tapa, jolla voit erottaa tuotteesi muista on käytännöllisyys.

Yritä tehdä tuotteesi käyttö monipuoliseksi, että se hyödyttää asiakasta monessa asiassa.

Esim: Vahvin ruuvimeisseli vs ruuvimeisseli, joka on samalla 20 muuta työkalua.

Ymmärsitkö idean?

Suunnittele tuotteesi ympärille niin paljon lisähyötyjä. Paras tapa erottautua.

Mitä enemmän asiakas hyötyy tuotteesta, sitä todennäköisemmin asiakas ostaa.

Positiointi ei ole yhden kerran tehtävä.

Erottautuminen ei tehdä ikinä loppuun, kuten monet yritykset luulevat.

Markkinoilla on jatkuvasti kilpailua. Tulee uusia toimijoita alalle, jotka pyrkivät olemaan itsekin erilaisia.

Yrityksen pitää jatkuvasti pysyä ajan tasalla, muuten kilpailijat tallaavat jalkoihin.

Nyt mietit, kuinka usein positiointityö pitää tehdä. Minulla on sinulle vastaus.

Yritä tarkastella markkinaa jokainen puolikas vuosi. Eikä sekään takaa sinulle parasta erottautumista.

Markkinoilla voi tapahtua nopeitakin muutoksia, jolloin kilpailijat pyrkivät kerralla valtaamaan uuden alan.

Yritysten suurin virhe on, että positiointia tehdään kerran ja se unohdetaan siihen.

Tämän positiointivirheen voi joutua maksamaan kalliisti.

Yrityksen yksi tärkeimmistä toiminnoista, markkinointi nojaa enimmäkseen positioinnin onnistumieseen.

Markkinoinnin kautta yrityksen kassa kiertää. Ei muuta kuin rohkeasti erottautumaan.

Miksi erottautuminen on tärkeää?

Et halua eksyä muihin tuotteisiin, jolloin sinua voidaan valita vain vahingossa

Mitä, jos erottautuisit muista kuin timantti kivien seasta?

Tietenkin asiakas valitsee sinut, koska sinä osuit ensimmäisenä silmään.

Asiakas valinnan jälkeen hän tarkastelee itse tuotetta, että minkälainen se on. Hyödyt yms.

Jos tuote on hyvä, se valitaan. Jos ei, mennään eteenpäin.

Tämän takia on tärkeää ymmärtää, että pelkkä erottautuminen ei ole järkevää.

Tee tämän lisäksi tuotteesta erittäin arvokas.

Tämä on paras tapa erottautua muista?

Rakenna henkilöbrändi. Henkilöbrändit ovat kiinnostavampia kuin yritysbrändit.

Yritykset, jossa on henkilöbrändi taustalla (Usein perustaja) menestyvät nopeammin.

Omalla naamallasi saat aikaan tehokasta positiointia.

Käytä itsesi yrityksesi brändinä. Se on sinun avaimesi menestykseen.

Yhteenveto artikkelista positiointi.

Palkitseva artikkeli positioinnista täynnä arvokasta tietoa.

Hyödynnä asiat. Opit selvästi erottautumaan muista.

Sinä tarvitset laskeutumissivun, joka myy ihan mitä vain.

Myyntisivun avulla voi erottautua muista luovalla viestinnällä.

Kysy minulta lisää jättämällä yhteydenottolomakkeen. Vastaan sinulle mahdollisimman heti