Mikä on natiivi mainonta?

Natiivi mainonta on sisältöön sulautettua mainontaa. Natiivi mainonta on vaikea tunnistaa mainonnaksi.

Esim. Mainos on suunniteltu näyttämään tavallisesta uutissisällöstä. Vähintään sillä on pieni ”Mainoksen tarjoaa” -merkki.

Nykyään maailmaan on tullut erilaisia säädöksiä, joka takaa kuluttajalle oikeuden tunnistaa mainos tavallisesta sisällöstä.

Mainostajat merkitsevät mainoksen näkyvämmällä oranssilla merkillä, mutta kaikissa paikoissa mainos ei ole näin näkyvää mm. Blogipostauksissa.

Vaikuttajamarkkinoinnin suuri menestys perustuu vahvasti tähän mainontalajiin.

Natiivimainos on tuloksekasta mainostajille.

Kuluttajille natiivimainos on hämäävää. Siihen vahingossa kohdistetaan huomiota, joka vie sitten mennessään klikkauksen muodossa.

Mistä natiivi mainonta sai alkunsa?

Kuluttajat eivät tykkää, että heille myydään mitään. Ne eivät ole ikinä ostomoodissa.

Kuluttajat eivät tykkää mainoksista. He ovat oppineet olla huomaamatta mainoksia.

Mainokset nähdään elämän ärsyttäjänä, joista ei ole minkäänlaista hyötyä.

Näistä ajatuksista natiivi mainonta sai alkunsa.

Natiivi mainonta antaa sinulle mahdollisuuden esitellä tuotteitasi ja palveluitasi, niin että he eivät huku mainoksien joukkoon.

Mahdollisuus saada kuluttajan huomio 100%: sesti.

Jos tuotteesi on oikeasti hyödyllinen, kuluttaja ostaa sen.

Tämän takia on tärkeää suunnata natiivimainos tarkasti omalle kohderyhmälle.

Mihin tämä mainos sopii?

Mainos sopii kaikkialle, missä on paljon liikennettä. Eli periaatteessa ihan kaikkialle.

Blogiin, uutismediaan, somekanaviin. Kaikkialle, mistä asiakkaita löytää.

Mainoksen ideana on sulauttaa se muuhun, jolloin mainos tupsahtaa yhtäkkiä kuluttajan eteen.

Tuottaa erinomaisesti tuloksia, koska se ei ohiteta niin kuin muut mainokset.

Natiivi mainonta menestyy. Siitä aistii kuluttajan tunteiden huijaaminen.

Kuluttajille natiivi mainos on hämäävää. Siihen vahingossa kohdistetaan huomiota, joka vie sitten mennessään klikkauksena.

Jos vain otsikko on kiinnostava ja myöhemmin sisältö.

Kuluttaja ei olisi kiinnostunut, jos hän olisi tunnistanut mainokseksi.

Rehellinen mielipide kuluttajilta.

Kuluttajat eivät tykkää, että heille myydään mitään. Ne eivät ole ikinä ostomoodissa. He ärsyyntyvät mainoksesta.

Kuluttaja haluaa ostaa jotain, kun tarvitsee. Olipa se mehu, sänky tai lamppu.

He näkevät jokaisen mainoksen tyrkyttämiseksi. Ihan kuin heitä pakotettaisiin ostamaan.

Tavallinen kuluttaja ei tykkää mistään markkinoinnista.

Jos teet mainoksen oikein, et ärsytä lukijaa.

Ensinnäkin lukijaa houkuttaa jokin kiinnostava otsikko. Sitten siirrytään sisältöön.

Sisällön pitäisi vastata otsikkoa. Lisäksi sen tulisi olla arvoa tuottavaa.

Jos sisältö on liian myyvää, tulkitaan se tyrkyttämiseksi. Lisäksi se voi huonontaa kyseisen alustan brändiä ja sinunkin.

Ole tarkkana natiivi mainosten kanssa.

Haluatko natiivi mainoksen, joka tekee sinut rikkaaksi?

Minä voin suunnitella sinulle historian parhaimman natiivi mainoksen.

Sillä saat taatusti myytyä tuotteitasi, kuin liukuhihnalta.

Ota minuun yhteyttä alla olevassa lomakkeessa, niin katsotaan tarpeesi.

Vastaan sinulle mahdollisimman heti. Viimeistään seuraavana arkipäivänä.