Miten kirjoittaa myyvää tekstiä myyntikanaviin?

Mainosta painettaessa missä kanavassa tahansa laskeudutaan laskeutumissivulle. Tehokasta myyntitekstiä eli copya käytetän tässä. Myyntitekstin tärkein tehtävä on herättää asiakkaalla ostohalua ja saada hänet ostamaan saman tien. Vähintään hän voisi jättää yhteystietonsa.

Eräät maailman kuulut copyn ammattilaisetkin ovat yhdessä samaa mieltä myyntitekstistä:

Nimittäin copywriting eli myyntiteksti on myymistä parhaimmillaan kirjoittamalla.

Mutta miten saada hänet ostamaan pelkästään kirjoittamalla? Onko mikään myyntiteksti noin mahtava, että oikeestaan ostaa pelkästään lukemalla. Se on täysin mahdollista. Sinä valitset ostohalukkuutta herättävät tunteen ja puhut mahdollisimman paljon asiakkaan eduista. Lopuksi klousataan kauppa. BUM!

Helpommin sanottu kuin tehty. Copyn kirjoittaminen on tosi tarkkaa, aikaa vievää, jos haluaa selviä tuloksia. Työtä on tehtävä opiskellen kovaa ja treenaten samalla. Aiheesta on kirjoitettu runsaasti kirjoja. Nappaa vaikka yksi ja opiskelemaan.

Aloita tästä, kun myyntitekstiä pitää päivittää.

Yksi tärkeimmistä on huomion herättäminen. Sinun pitää saada asiakkaan huomio lukemaan kirjoittamasi teksti. Miten saadaan huomiota? Otsikolla tietysti. Olipa se missä tahansa, mainoksessa tai sähköpostissa.

Arvoitus otsikko on paras. Miksi? Lukijalle tulee pakkomielle ottaa asiasta selvää lukemalla myyntitekstiä enemmän. Huomioi kuitenkin käsitellä otsikossa kertomasi arvoitus. Jos otsikko jää vain huomion kalasteluksi, asiakkaat menettävät luottamuksen sinuun.

Spämmeri nimeä kukaan ei halua saada. Se pilaa yrityksen brändiä täysin. Joten huolehdi liittää otsikko tekstiin ja kertoa arvoituksen lopputulos myyntitekstissä.

Lopuksi

Copywriting, myyntiteksti on iso asia käsiteltäväksi Lyhyessä blogissa. Tulevissa blogeissani tulen avaamaan enemmän aiheesta.