Näin tehdään miljoonia myyvä mainos

Markkinoinnin ammattilaisen tehtäviin ei pelkästään kuulu saada ihmismassa tietämään tuotteesta, olipa se uusi tai uudistettu brändi. Tai tekemään näyttäviä mainoksia. Puhutaan onnistuneesta ketjusta. Onnistunut kampanja tuottaa kukkaron täydeltä rikkauksia.

Mainoksen tärkein tehtävä on herättää vahvaa ostohalua oikeassa kohderyhmässä, jotta he menisivät kauppojen hyllyille nappaamaan mahtavan tuotteen tai näppäilisivät kortin tunnuslukunsa tilatakseen heti. Tuotteen täytyy ylittää vaatimukset, jotta ostettaisiin. Ja mikä parhainta, kuin tyytyväisen asiakkaan suosittelu.

Miten teen yllä mainitut asiat?

Miten löydän oikean kohderyhmän?

Hyviä tuloksia saavutetaan tekemällä huolellinen kohderyhmäanalyysi. Aluksi voisit vastailla kysymyksiin: Keitä tuotteeni mahdollisesti kiinnostaa? Keille minä suuntaan tuotteeni? Mitä ongelmia tuotteeni parantaa? Keillä on nämä ongelmat? Nämä kysymykset auttavat tekemään onnistuneen mainoksen.

Voit tehdä muutamia ostajapersoonia, halutessasi enemmän, viisi on hyvä alku. Ostajapersoona on esimerkki tavallisesta kuluttajasta, joka on kiinnostunut ostamaan tuotteesi. Hänen ammattinsa, työnsä, ikänsä, missä asuu, mitä tuotteita kuluttaa yms.

Kohderyhmäanalyysi helpottaa mainosten kohdentamisessa. Voit tehdä mainoksen kullekin kohderyhmälle ja mitata tuloksia.

Miten herätän vahvan ostohalun potentiaalisessa asiakkaassa.

Asiakasta kiinnostaa vain, miten hänen elämänsä mullistuu tuotteen ostamisen jälkeen? Mitä lisäarvoa tuote tuo? Tarvitsenko tuotetta?

Puhu asiakkaan hyödyistä. Miten tuote parantaa hänen elämäänsä. Kerro mahdollisimman monesta hyödystä. Kerro faktoja. Käytä sinä muotoa. Kerro ja todista päätöksen olevan oikea. Tuhoa kaikki ostamisen esteet. Tee kaikki niin saat asiakkaan vahvasti kiinnostuneeksi.

Ei muuta kuin laitamaan nämä vinkit käytäntöön!