Markkinointiviestintä on loppujen lopuksi helppoa

Onnistunut markkinointiviestintä tarvitsee hyvän tuotteen, jota markkinoit ja myyt potentiaalisesti kiinnostuneille asiakkaille. Helppoa vai mitä?

Markkinointi voi olla mutkikasta riippuen mikä tuote ja minkälainen markkina.

Markkinointiin liittyy vahvasti brändin rakentaminen. Markkinointi on tosi kallista nykymaailmassa. Rakenna hyvä brändi. Se mahdollistaa täysin orgaanisen asiakasvirran.

Panosta siis enemmän vahvan brändin rakentamiseen kuin markkinointiin.

Miksi markkinoida yksi tuote (enintään kaksi tuotetta) kerralla

Älä tee tahallaan mutkikasta markkinointia. Asiakkaan pitää tietää tarkkaan mitä ostaa. Monen tuotteen vertaileminen on tosi hankalaa, joka vaikuttaa ostopäätökseen.

Kahden samanlaisen tuotteen markkinoiminen samaan aikaan on hyvä. Asiakkaan on helppo valita kahdesta tuotteesta mieleinen kuin monesta tuotteesta yksi.

Jokaisen markkinointikampanjan tärkein asia. (Ilman sitä haaskaat vain rahaa ja aikaa markkinointiviestintään.)

Kaikki on tekstiä. Markkinointimateriaalit, mainokset, myyntisivu. Saat markkinoinnilla paremmin tuloksia, jos tekstisi on myyvää. Voit lukea täältä myyvästä tekstistä lisää.

Markkinointi on asiakkaan tunteiden valtaamista. Oikealla viestinnällä saavutat parhaat myyntitulokset.

Älä kirjoita markkinointi- ja myyntimateriaaleihin ihan mitä sattuu. Huonolla tuotteen viestinnällä tuhlaat vain rahaasi epäonnistuneeseen markkinointiin.

Käytä aina ammattimaista Copywriting palveluja. Ne saavat markkinoinnin tuottamaan isoja tuloksia. Voisit tutustua minuun. Ota yhteyttä alla olevassa lomakkeessa, niin jutellaan.

Missä markkinointiviestintä ja myynti kohtaavat?

Markkinointi ja myynti kulkevat käsikädessä. En ymmärrä yrityksiä, jotka tekevät niistä kaksi erilaista prosessia. Kaikki markkinoi ja myy. Sillä siisti.

Ostopolkua ajatellen kaikki alkaa kohderyhmälle suunnatulla markkinointiviestinnällä. Myynti periaatteessa tapahtuu, kun asiakas kiinnostuu tuotteesta.

Kiinnostuksen synnyttäminen ja kaikenlainen houkuttelu pitää olla markkinoinnin onnistumisen kannalta. Tämän pohjalta syntyy ostopäätös.

Ainoa asia tehokkaaseen myyntiin ja markkinointiin on timanttinen laskeutumissivu.

Ohjaa sinne markkinointi. Myynti tapahtuu itsekseen.

Sinun pitää markkinoida oikealle kohderyhmälle?

Oikean kohderyhmän etsiminen on tärkeintä koko yrittämisessä. Sitä varten on kohderyhmäanalyysi.

Vastaa kysymyksiin, ketä tuotteeni mahdollisesti kiinnostaa? Mitä ongelmia tuotteeni ratkaisee? Kenellä on nämä ongelmat?

Ennen markkinointia, pitää tietää, miten sen oikein tekee.

Vältä yleistä virhettä, että markkinointiviestintä suunnataan kaikille ilman mitään sen kummempaa suunnittelua.

Kaikkea kaikille ei toimi hyvässä markkinointiviestinnässä. Tämä ajatustyyli hukkaa vain kallista aikaasi.

Tee nämä viisi asiaa oikein, onnistuneeseen markkinointiviestintään.

  • Hanki ammattimainen copywriter, sillä se antaa vauhtia markkinointikampanjalle. Se tuottaa myyvää tekstiä ostopolun eri vaiheisiin. Tämä saa varmasti asiakkaan ostamaan.

  • Onnistuneessa markkinointiviestinnässä on hyödynnetty tarkkaa kohderyhmäosaamista. Tee huolellinen kohderyhmäanalyysi. Sinun pitää tuntea asiakkaitasi.

  • Älä tee ostamisesta vaikeaa. Älä tee monta vaihetta ostopolkuun. Tee ostamisesta mahdollisimman helppo. Se laskee ostokynnystä.

  • Laske ostokynnystä vielä enemmän tarjoamalla rahat takaisin tyytyväisyystakuuta. Mieluummin 30 päivää, mutta 15 päivääkin on hyvä. On helpompaa markkinoida riskitöntä sijoitusta.

  • Asiakkaan ostettua tuotteesi tai palvelusi, älä jätä häntä oman onnensa nojaan. Palvele häntä. Pidä hänestä huolta. Vaikka muistuttamalla häntä uusista blogikirjoituksista.

Vältä nämä viisi asiaa. Ne johtavat epäonnistuneeseen markkinointiviestintään.

  • Tyrkyttävä markkinointi ja myynti. Se ärsyttää ihmisiä. Tällä tavalla brändi saadaan pilaantumaan vähitellen täysin, koska ihmiset antavat sinusta huonoja referenssejä.

  • Paljon ehtoja tarjotessasi tyytyväisyystakuuta. Rahat saa takaisin vasta, jos täyttää vaaditut ehdot. Unohda tuommoinen. Älä vaadi mitään ehtoja. Tuotteesi pitää olla 100% riskitön.

  • ÄLÄ markkinoi ominaisuuksia. Markkinoi hyötyjä. Asiakkaita ei kiinnosta mitä tuotteesi pitää sisällään. He ovat kiinnostuneet itsestään. Mitä positiivisia vaikutuksia tuote saa aikaan asiakkaan elämässä?

  • Kun teet markkinointiviestintää, älä päästä asiakkaita karkuun. Sitouta heidät johonkin. Laita tavoitteeksi, että heistä muodostuu vähintään liidi eli saat ainakin yhteystiedot.

  • Suuntaat markkinoinnin kaikille. Myös ihmisille, joita ei yksinkertaisesti kiinnosta. Oman kohderyhmän tietäminen on avainasemassa markkinoinnin onnistumisessa.

Haluatko, että teen sinulle toimivan markkinointikampanjan?

Kaikki alkaa mainoksesta. Asiakas ohjataan laskeutumissivuun, jossa myydään itse tuote.

Vähintään kerätään se liidi.

Toteutan sinulle koko ostopolun. Vaihtoehtoisesti teen sinulle haluamasi vaiheen. Haluatko kenties timanttisen laskeutumissivun?

Ota yhteyttä niin jutellaan lisää.