Minkälainen on hyvä markkinointisuunnitelma?

Hyvä markkinointisuunnitelma on selkeä, jota jokainen ymmärtää. Suunnitelmassa tärkeää on olla kolme perusasiaa: Mitä lähdetään myymään, mistä asiakkaita etsitään ja tuotteen hinnoittelu.

Usein sanotaan, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Mutta markkinointisuunnitelmaan tämä kuuluisa sanonta ei päde.

Yrittäjyyden alkutaipaleessa hyvä suunnitelma on mahdollisimman helppo ja ennen kaikkea rajattu, jotta vältytään monen asian tehtävistä samaan aikaan.

Älä ole liian tarkka markkinointisuunnitelman kanssa.

Hyvä muistisääntö kaikenlaisia suunnitelmia tehdessä on, että ei tarvitse tehdä liian tarkkaa. Anna markkinointisuunnitelmalle tilaa muutoksille, sillä maailma muuttuu koko ajan.

Maailman meno voi muuttua myös yhtäkkiä. Muutokseen on sopeuduttava yhtä nopeasti.

Markkinoille tulee uusia trendejä ja vanhat tavat jäävät historiaan. Pidä tämä mielessä tehdessäsi markkinointisuunnitelmaa.

Suunnitelmassa tärkein on visio eli päämäärä. Koristele simppelillä suunnitelmalla. Siinä kaikki.

Älä tee monimutkikasta markkinointisuunnitelmaa. Vältä tekemästä markkinointisuunnitelmassa montaa asiaa samaan aikaan.

Markkinoinnissa suurin virhe on etsiä asiakkaita kaikkialta. Monen asian tekeminen samaan aikaan ei tuota tulosta, koska todennäköisesti kaikki tehdään huonosti.

Oletko läsnä kaikissa some-kanavissa? Päivitätkö blogia? Podcasti ja YouTube-kanavakin löytyy. Älä sählää tehdessäsi suunnitelmaa. Se ei ole hyvä alku.

Paras suunnitelma rajaa tekemiset, jolloin tehdään vain muutama asia tosi hyvin. Tämä tuo parhaan tuloksen.

Paras alku markkinointisuunnitelmassa on yksinkertaisuus. Tehtyäsi markkinointisuunnitelman, tee laskeutumissivu, jossa myydään itse tuote.

Onko markkinointisuunnitelma tehty? Siinä tapauksessa ensimmäinen askel on laskeutumissivun teko. Sivu, jossa myydään itse tuote ja ohjataan kaikki markkinointi.

Alusta toimii yksinkertaisena paikkana, josta ilmenee tuotteen hyödyt asiakkaalle. Juuri tämä tieto saa asiakkaan ostamaan. Suunnitelma pitää kulkea helposti, jotta se onnistuu varmasti.

Kannattaa sen toteuttaminen antaa ammattilaisen copywriterin hoidettavaksi. Jos haluat suunnitelmallesi parhaan mahdollisen alun.

Minun vahvaan osaamisalueeseen kuuluu timanttisen myyntialustan eli laskeutumissivun toteuttaminen. Haluan, että sinun markkinointisuunnitelma tuottaa hedelmää.

Laita minulle meiliä osoitteeseen: abdi@abdincopy.fi Saat minulta parhaan laskeutumissivun.