Mikä on LinkedIn?

LinkedIn on ammattilaisten verkosto. Siellä on eri alan osaajia, mutta erityisesti Linkkarista hyötyvät eniten liikemaailman parissa toimivat ihmiset.

Oletko yrittäjä, johtaja tai työntekijä. Hyödynnä LinkedIn läpikotaisin, jotta sinusta tulee talon tärkein työntekijä. Työnantajat arvostavat, kun alaisella on henkilöbrändi ja tunnettu LinkedInin maailmassa. Tästä hyötyy itse yritys, joka saa tätä kautta näkyvyyttä oikeassa paikassa eli LinkedInissä ja näin kauppaa.

Mihin tarkoitukseen LinkedIn toimii parhaiten?

Linkkari toimii parhaiten henkilöbrändin rakentamisessa ja ammatillisen tunnettuuden kehittämisessä.

LinkedIn on ammattilaisille suunnattu somealusta. LinkedInissä käydään viisaita keskusteluja, opitaan ja ennen kaikkea verkostoidutaan saman alan tekijöiden kanssa.

Miten voit saada kauppaa Linkkarista?

Kun sinulla on kivenkova henkilöbrändi ja olet alan yksi esikuvista, ihmiset tulevan suoraan sinun luoksesi, jotta ratkaiset heidän ongelmansa. Sinulle tulee suoria liidejä ja myyntiä, kuten inbound-markkinointi parhaimmillaan.

LinkedIn postauksessakin sinä voisit mainostaa palveluitasi, mutta kohtuullisesti. Kerran kahdessa viikossa on hyvä postata LinkedIniin jonkinlaista markkinointi postausta.

Vältä näitä ärsyttäviä virheitä LinkedInissä. Ne voi pilata koko brändisi.

Älä verkostoidu uuden LinkedIn kontaktin kanssa myydäksesi jotain. Kaikki inhoavat ja ärsyyntyvät, kun heti verkostoitumisen jälkeen tulee lyhyt myynti spiikki.

Älä mainosta palvelujasi muiden Linkkari jäsenten postauksien kommenteissa. Näytät kaikille, kuinka huonosti käytät LinkedIniä. Toiminta viestii muille, että sinulla on itseluottamuksen puutteita.

LinkedIn profiilisi kuntoon.

Hyvä Linkkari profiilikuva ja otsikko ovat tärkeimpiä asioita. Ensikontakti kertoo paljon ihmisestä.

  • Hyvä linkkari kuva on yksinkertainen siisti naama kuva olkapäästä ylöspäin. Älä laita mitään ylimääräistä kuvaan. Lisäksi haluat näyttää LinkedInissä mahdollisimman ammattimaiselta, joten valitse kevyt ammattimainen vaatetus.
  • Iskevä LinkedIn otsikko kertoo paljon sinun ydinosaamisestasi. Otsikon pitäisi luvata jotain. Siitä pitää heti ilmetä, mitä tarvittaessa tarjoat Linkkarin mahdollistaman ystävyyden lisäksi. Esim. Jos olet asuntovälittäjä kerro: Etsin sinulle kauneimman asunnon ikinä.

Linkkarin about-osio on yksi tärkein hyvän ensivaikutelman saamisesta.

About-osio toimii ikään kuin lisätiedon saamisesta otsikon jälkeen. Kuten missä tahansa tekstissä, pitäisi avata LinkedIn otsikossa luvattu arvo tarkemmin. Toteita hyvin saadaksesi maksimaalisen hyödyn.

Se tarvitsee tarkkaa suunnittelua. Minä voin toteuttaa timanttisen otsikon ja about-osion. Laita meiliä jo nyt: Abdi@abdincopy.fi