Näin teet Linkedin profiilin, joka saa asiakkaat heti ostamaan.

Linkedin markkinoinnissa, kuten kaikissa markkinointi lajeissa tärkeää on ensivaikutelma.

Erinomainen ensivaikutelma saadaan, kun kolme asiaa on kunnossa:

  1. Hyvä Linkedin profiilikuva.
  1. Houkutteleva otsikko. Otsikko on heti profiilikuvan alla.
  1. Profiilin kuvaus. Kuvaus toimii kuin mikä tahansa myyntisivu. Yritä herättää ostohalua tarjoamaasi tuotetta kohtaan.

Linkedin profiilikuvan olemassaolo herättää kuvan, että luurin toisella puolella on ihan oikea henkilö.

Ihmiset reagoivat asioihin samalla tavalla. Kuvan näkeminen Linkedinissä saa aikaan miellyttävyyden tunteen.

Ihmiset ovat kiinnostuneet toisistaan, ei niinkään isojen yritysten mainoksista. Tämän takia Linkedin ja muut some-kanavat ovat paras paikka mainostaa omia palveluitaan.

Houkutteleva otsikko on jokaisen paikan tärkein kohta. Olipa kyseessä mainos, postaus tai artikkeli.

Paras otsikko houkuttelee näkijän tutkimaan lisää. Otsikon ainoa tavoite on saada asiakas kiinnostuneeksi.

Jokaisen mainonnan paras otsikkotyyli on arvoitus otsikko esim. Näin 3-kertaistan myyntisi.

Huomaatko, että otsikko on vaikea jättää huomaamatta. Haluat tietää, jospa henkilöllä olisi ideoita myynnin 3-kertaistamiseen.

Koska otsikko ei näyttänyt mainokselta, menet tutkimaan lisää, jospa kiinnostavaa löytyy jostain.

Profiilin kuvaus (about-osio) toimii ihan tavallisena myyntitekstinä, jossa yritetään ruokkia enemmän kiinnostustasi.

Kukaan ei tykkää lukea mitään mainostekstiä. Varo, ettei teksti näytä siltä.

Älä mainosta mitään, vaan tarjoa arvoa. Se voisi olla 30 minuutin ilmainen konsultaatiopuhelu.

Äkkiä asiakas ottaa sinuun yhteyttä linkedinissä tai muissa kanavissa.

Hän voi myös mennä kotisivuillesi. Jos sivut ovat taitavasti suunniteltu, voit saada liidin tai kauppaa.

Miksi sinun pitää postailla Linkediniin kaksi kertaa päivässä

Jatkuvalla postauksella on monta hyvää vaikutusta. Haluan sanoa heti alkuun, että postaukset ovat arvontuottamisen väline.

Linkedinin postauksilla ei pidä tehdä jatkuvaa mainontaa. Sinä haluat saada suuren vahvan henkilöbrändin.

Et olla mikään mainospinta.

Yritä aidosti auttaa ihmisiä. Jokaisen postauksen pitäisi olla jokin hyvä idea tai oivallus, joka hyödyttää erityisesti omaa kohderyhmääsi.

Voi niitä ihmisiä, jotka tekevät omasta henkilökohtaisesta profiilista Linkedin mainonta alustan.

Ja jotka postaavat aina hyödyttömiä mainoksia ja linkkejä sivuilleen.

Suunnilleen joka 5. postauksessa voi harrastaa piilo mainontaa. Ei kuitenkaan tyrkyttävää vaan pehmeää.

Älä käytä linkedin mainontaa. Se on turhan kallis.

Arvaatko, mikä on mainostajia kiusaava kanava? Tietenkin Linkedin. Sen ahneen kalliilla markkinoinnilla.

Linkedin mainonnalla on tosi suuri hinta-per-klikkaus. Se on yli 4 euroa, mutta voi olla ylikin.

Kuvittele maksavasi 5 euroa jostain turhasta klikkauksesta, josta ei tule koskaan mitään.

Linkedin mainonta ei ole yhtään houkuttelevaa. Onnea heille, jotka sitä tekevät. Minä en ainakaan tee.

Miksi edes maksaa mainonnasta noin paljon, kun voit saada suuren määrän postauksen katselijoita?

Ja suuren määrän profiilivierailuja. Tarvitsen vain jonkin aikaa harjoittaa säännöllistä postailua Linkedinissä, jotta saat algoritmin puolellesi.

Onnea matkaan siis.

Näin saat Linkedinin kautta kävijöitä verkkosivuillesi (Ilman linkkien postailua)

Olen oppinut uuden tavan, jolla saat verkkosivuun runsaasti kävijöitä. Haluan opettaa sen sinullekin.

Älä säikähdä, sillä tämä ei ole yksi mainoskikka muiden joukossa, joka saa lopuksi Linkedinin suuttumaan.

Ja asiakkaat ärsyyntymään.

Kun olet kirjoittanut blogin kotisivuillesi. Kirjoita samainen blogi Linkediniin artikkelina, mutta vain pieni osa siitä.

Lopuksi korosta ”Lue lisää” -kohta, jossa linkki sivuillesi blogin pariin.

Onnistunut mainonta, josta saa parhaat tulokset, ei näytä yhtään markkinoinnilta.

Haluatko apua Linkedin profiilisi kanssa? Minä voin auttaa sinua.

Kysy kysymyksesi alla olevassa helpossa lomakkeessa. Palaan sinuun mahdollisimman heti.