Mikä on laskeutumissivu?

Laskeutumissivu (landing page) on sivu, jonka tavoitteena on houkutella ja ohjata potentiaalisia asiakkaita tekemään haluttu päätös. Laskeutumissivun tarkoitus on ruokkia asiakkaan kiinnostus hyvällä sisällöllä, jotta hän ostaa tai hänestä tulee vähintään liidi.

Laskeutumissivun sisältö pitäisi olla vain asiakkaalle. Tällä tarkoitetaan, että puhu vain, mitä asiakas hyötyy tuotteesta. Tuotteen ominaisuuksista puhuminen pitäisi heittää ikkunasta, koska ei ketään kiinnosta.

Myyväsivu pitäisi korostaa hyötyjä, jotta asiakas tuntee tuotteen olevan täydellinen valinta.

Laskeutumissivun tärkein ja ratkaisevin kohta.

Jotta saat laskeutumissivuun asiakkaita, on heitä kalasteltava otsikolla. Oikea otsikko herättää voimakkaita tunteita, että on pakko klikata tai jatkaa eteenpäin. Näin asiakkaat päätyvät laskeutumissivuun. Otsikot ovat voimakkaan laskeutumissivun onki.

Tämä blogipostauskin toimii samalla lailla, kuin laskeutumissivu. Sain sinusta lukijan otsikolla ”Näin teet laskeutumissivun, joka myy mitä vain”.

Otsikko sai sinut ajattelemaan, että otanpa selvää, miten hyvä laskeutumissivu tehdään. Tämä on otsikon idea. Laskeutumissivuun kalastellaan asiakkaita houkuttelevalla otsikolla.

Laskeutumissivun otsikkoihin voit saada inspiraatiota kauppojen lehtiosastolta. Niiden otsikot ovat suunniteltu olemaan tosi iskeviä, jotta ihmiset ostavat sen lehden pois, kiinnostavan sisällön toivossa.

Näin tehdään myyvä laskeutumissivu.

Kun laskeutumissivulla on iskevä otsikko, siirrytään seuraavaan vaiheeseen. Ensimmäiset askeleet laskeutumissivussa määräävät, tutkiiko asian loppuun asti, vain kenties päättää heti ostaa tuotteen.

Laskeutumissivussa ensimmäiset lauseet tai kappale ovat avainasemassa. Sanon näitä pikkuotsikoiksi. Lisäksi yksinkertainen action-painike pitäisi olla sivun etuosassa heti pikkuotsikkojen jälkeen.

Laskeutumissivun ensimmäisissä lauseissa pitäisi saada lukijan huomio ja syvä kiinnostus. Kun tunteen ovat voimakkaita, ostopäätös syntyy nopeammin. Tämä on laskeutumissivun ensimmäisen osuuden tarkoitus.

Jos lukija haluaa lisää tietoa ja lukea laskeutumissivua hieman, on korostettava hyötyjä. Tuote pitäisi maalata, että se tuottaa runsaasti arvoa ostajallensa.

Älä unohda tätä laskeutumissivusta. Kauppa voi jäädä saamatta.

Laskeutumissivulla pitäisi olla jokin tavoite. Sivun viimeisessä vaiheessa tämä tavoite suljetaan eli klousataan ota ratkaisu käyttöön -tyyliin.

Klousaamisella on monta eri tyyliä. Sivussa käytettävä klousaus riippuu minkälainen tuote on ja miten rohkeasti haluat myydä.

Opetan sinut seuraavaksi kolme klousaus tapaa, joita on hyvä käyttää laskeutumissivussa:

  1. Asiakkaan pakottaminen ostopäätöksentekoon. Voit kertoa haitoista, joita asiakas kohtaa, jos sivulla kerrotut ongelmat eivät tule ratkaistuksi. Voit korostaa, että tämä elämäntyyli ei vetele ja että muutokseen pitäisi ryhtyä heti.
  1. Laskeutumissivussa kerrotut hyödyt voisi tiivistää uskotellen lopuksi asiakkaalle, että hänen elämä mullistuu täysin. Tässä sivussa tehty päätös on paras mahdollinen.
  1. Laskeutumissivussa yksi parhaimmista tavoista pienentää asiakkaan ostokynnystä on kertoa tyytyväisyystakuusta. Tässä sivussa mitään ei voi hävitä, voi vain voittaa.

Kohta opit itse tekemään laskeutumissivuja, tulee se olemaan paras investointi.

Haluan opettaa sinut tekemään parasta laskeutumissivua, joka myy ihan mitä vain. Minun ja Tiian yhteisen copywriting-kurssi tulee noin Elo-Syyskuun aikana.

Jos haluat parhaan tuloksen kampanjallesi ammattimaisella laskeutumissivulla suuren konversion saamiseen, minä teen sen sinulle.

Ota minuun yhteyttä, niin aloitan suunnittelun heti: abdi@abdincopy.fi Nopeitten saat minuun heti yhteyttä alhaalla olevan chatin kautta.