Mikä on hyvä kotisivu?

Kotisivu on oikealainen, kun se tukee liiketoimintaa. Kotisivua suunnitellessasi kysy itseltäsi, mikä on kotisivun tavoite. Missä kohtaa myyntipolussa sivu parhaiten toimii yrityksellesi.

Seuraavaksi esittelen, minkälainen kotisivu toimii näillä kahdella alalla.

Ravintoloilla kotisivu toimii tiedonhaku alustana, jossa mm. raaka-aineiden alkuperiä, valmistusmenetelmiä ja menuja voidaan esitellä.

Lisäksi kotisivussa voidaan tarjota kalenteri- ja pöydänvarausominaisuuksia. Jos ravintolassa on lähetinpalvelu, olisi vaivatonta tilata ruokaa kotisivun kautta.

Konsultti, joka auttaa yrityksiä ratkaisemaan erilaisia pulmia, kotisivu voi toimia puhtaana myyntikoneena. Konsultin sivuilla tärkeintä on kolme ominaisuutta:

  • Blogi, jotta varmistetaan hakukonenäkyvyys ja asiakasvirta Googlen kautta.
  • Referenssejä, jotta saadaan asiakkaitten luottamus yritystä kohtaan.

Näin syntyy myyvä kotisivu.

Myydäksesi sivuillasi, olisi laskeutumissivun oltava paras mahdollinen myyvine teksteineen. Näin se myynti tapahtuu.

Laskeutumissivun lisäksi sivuilla voisi olla sisällöntuotantoa, jolla pyrit vakuuttamaan epäröivälle asiakkaalle osaavasi jotain.

Älä tuhlaa aikaasi yritystarinan tai vastaavan tuottamiseen. Faktaa on, ettei ketään kiinnosta. Tarina voisi olla sivuillasi oman ilon takia, muttei asiakkaitten.

Asiakasta kiinnostaa vain oma hyöty. Suunnittele sivusi asiakaskeskeiseksi.

Näin syntyy paras kotisivu. Tärkeysjärjestyksessä.

Ensimmäinen asia, jota sinun pitää ottaa selvää on: Onko kotisivusi salattu? (HTTPS). Muulla ei ole oikeastaan väliä ennen tätä.

Tämä on nykyään tärkeää, koska selaimet varoittavat salaamattomasta sivusta Huomio! -varoituksella. Toiminta romahduttaa sivusi kävijät maantasolle, eikä hakukoneet näytä sivuasi ensimmäisissä hakutuloksissa.

Mobiilioptimointi sivuilla. Googlella on mobiiliystävällisyys ensisijaista. Kännykällä kun tehdään eniten verkkovierailuja koko maailmassa.

Rakentaessasi verkkosivut WordPressillä, sinulla on lähes aina mobiilioptimoidut verkkosivut.

Tärkeää on valita juuri oikea verkkosivutarjoaja rakentamaan sinulle kauniit, laadukkaat sivut yrityksesi tarpeisiin.

Luovuun kuntoon. Hanki parhaiten myyvät tekstit.

Oikea teksti on kuin loitsu, joka saa asiakkaan ostamaan tuotteen. Kotisivun tärkein ominaisuus on ehdottomasti myyvät tekstit.

Tekstien ollessa miellyttäviä lukea, asiakas viettää enemmän aikaa sivuissasi. Timanttinen copy myös nostaa todennäköisyyttä, ostaako asiakas jotain sivustoltasi.

Minä toteutan timanttiset copyt sivuillesi. Sivu, joka myy tuotteesi kuin häkä.

Kysy minulta heti meilissä: abdi@abdincopy.fi