Näin tehokkaasti onnistuu myynti korona-aikana.

Oletko yrittänyt mietiskellä miten onnistuu yritysten myynti korona-aikana, kun ihmiset ovat lukkiutuneet koteihinsa. Ulos mennään vain välttämättömistä syistä mm. ruokaostoksiin. Jos haluat yrityksesi myyvän korona-aikanakin tuottoisasti, tämä on sinulle.

Suoramarkkinointi on yksi tehokas tapa saada ihmiset kiinni korona-aikana. Nyt se tarvitsee vain enemmän työtä viestinnässä. Tässä tilanteessa kaikenlainen ostaminen nähdään välttämättömänä asiana. Sinun pitää vakuuttaa enemmän asiakkaalle, että hankinta on nyt paras investointi korona-aikana.

Kerro asiakkaalle, että nyt kannattaa sijoittaa, kun muut nukkuvat kotonaan, jotta yrityksen toiminta lähtee erittäin vauhdikkaasti liikkeelle. Tehokkaasti hoidettu vaikea korona-aikainen myynti antaa vahvat taidot tulevalle.

Mitä enemmän asiakas vakuuttuu, sitä todennäköisemmin tulee kaupat.

Jonain hetken tämä vaikea hetki häviää. Vahvimmat vain selviävät ja saavat vauhdikkaan alun. Tärkeää on panostaa korona-aikaiseen myyntiin. Heikoimmat putoavat markkinoilta jättäen markkina osuuksia. Sinun tehtävä on täyttää nämä tyhjiöt, jotta saat isomman markkina osuuden korona-ajan jälkeen.

Jos olet vahva nyt, tulevissa vaikeissa tilanteissa olet vahva selviytymään. Ota korona-aika harjoitteluna.

Miten korona-aikaisesta myynnistä pitää viestiä

Kuten kaikkeen viestintään, ei pelkästään korona-aikaiseen, pitää olla vahvasti asiakaskeskeinen. Viestin pitää suunnata vain asiakkaalle. Siitä pitää näkyä, että asiakas on tärkein. Asiakashan on se ostaja, joka tuo rahaa tiskille korona-aikanakin.

Jos haluat pärjätä markkinoilla ja myydä hyvin korona-aikana, sinun pitää muistaa tärkein asia viestinnässä. MINÄ JA SINÄ -muotojen käyttäminen. Viestissä pitää ilmetä, että sinä puhut vain asiakkaalle. Kuulostaa omituiselta, mutta tärkeä asia on.

Asiakkaan pitää tuntea välittämistä erityisesti näin korona-aikana. Hänen pitää tuntea itsensä sankariksi. Jos hän sulautuu tekstiin ja sisältö menee luihin ja ytimiin, on päämäärä helposti tavoitettavissa. Myyntiä tulee helposti korona-ajasta riippumatta. Kaikki puhuvat korona-aikaisesta myynnistä vaikealla tavalla.

Näin pääset alkuun korona-aikaisessa myynnissä!

1. Yksinkertaista myynti luomalla timanttinen asiakasta täydellisesti palveleva laskeutumissivu täynnä runsaasti asiakkaan saamia hyötyjä.

Tämä on ensimmäinen asia mitä sinun pitää tehdä.

Hyvin toteutettu myyntisivu, jossa kaikki hyödyt on tarkasteltu monesta näkökulmasta, saa asiakkaan erittäin kiinnostuneeksi. Korona-aikainen myynti tarvitsee erityisesti laadukasta laskeutumissivua. Se toimii yksin tehokkaana myyntikoneena. Mitään muuta korona-aikaista myynti systeemiä et tarvitse.

Joten tilaa heti ammattilaiselta myyntisivu.

2. Markkinoi potentiaalisille asiakkaille. Konversio prosentti on suuri. Asiakkaat jättävät vähintään yhteystietonsa.

Sinulla on timanttinen myyntisivu. Ei muuta kuin markkinoimaan potentiaalisille asiakkaille.

3. Jos asiakas ei tee ostopäätöstä heti korona-ajan tuomattoman epävarmuuden takia, hän jättää vähintään yhteistietoja opasta vastaan, jolloin hänestä tulee liidi.

Sinä voit vaikuttaa todennäköisyyteen, että asiakas jättää yhteystietonsa. Kukaan ei ole halukas jättämään tietojaan ilmaiseksi. Yhteystietolomakkeet nähdään turhana kohtana, jossa yhteyttä ei saa ikinä. Korona-ajasta puhumattakaan, jolloin melkein kaikki asiakaspalvelijat ovat lomautettuina.

Kuitenkin inbound-markkinoinnista tuttu taktiikka toimii aina. Tarjoa ilmaista opasta, suunnitelmaa, videota, jotain muuta yhteystietoa vastaan. Tällöin yhteystieto toimii ikään kuin rahana, jolla ostetaan arvokkaat tiedot. Tästä muodostuu arvokas liidi, yhteys potentiaaliseen asiakkaaseen.

Voit suunnitella sopivaa lähestymistapaa näin korona-aikana. Parhaassa tapauksessa tulee kaupat.