Kohderyhmä tutuksi.

Kohderyhmä ovat asiakkaat, jotka todennäköisesti ostaisivat tuotteesi tai palvelusi. Kiinnostusta heiltä löytyy lisäksi heillä on tarve, jota sinä ratkaiset. Omalle kohderyhmälle kohdistetaan kaikki markkinointi. Sen onnistumisessa on tärkeää, että kohderyhmä selvitetään tarkasti. Jos sinä et ole tutkinut omaa kohderyhmää vaan ajattelit myydä kaikille, tuloksena on turhan rahan palaminen markkinointibudjetissa.

Miksi oman kohderyhmän selvittäminen on tärkeää? Näiden asioiden saamiseksi, pitää selvittää oma kohderyhmä.

  • Oma kohderyhmä mahdollistaa taitavan markkinoinnin suunnittelun. Markkinointi, joka puhuu suoraan tärkeälle kohderyhmällesi. Lisäksi saat markkinointibudjetillesi ansaitseman tuoton.
  • Kohderyhmä mahdollistaa keskittymisen yhteen oikeaan joukkoon parhaan tulosten saavuttamiseksi. Esimerkiksi laihdutuskurssit ovat suunnattu ylipainoisille. Puhut vain omalle kohderyhmällesi.
  • Myyminen on helpompaa, kun sinulla on selkeä suunnitelma.
  • Rajattuun asiaan keskittyminen saa asiakkaissa luotettavuuden tunteen. He näkevät sinua alan asiantuntijana. ”Kaikkea kaikille” ei toimi!

Miten selvität omaa kohderyhmääsi? Tässä 3 tärkeää kohtaa koderyhmän selvittämisessä.

  1. Kuka tarvitsee tuotteitani? Ensimmäinen asia, jota sinun täytyy ottaa selvää kohderyhmääsi tutkiessa. Tutki läpikotaisin, kuka olisi ideaalinen ostaja. Kysy itseltäsi: Minkälaisia ongelmia tuotteesi ratkaisee? Näin otat selvää kohderyhmästäsi.
  1. Mitkä ovat alan trendit? Kohderyhmässäsi on erilaisia yrityksiä, joilla on samanlaisia tuotteita kuin sinulla. Selvitä, onko alassa vakiintuneita käytäntöjä. Onko kohderyhmälläsi tiettyjä ostotottumuksia?
  1. Selvitä alan kilpailu. Tutki kilpailijoitasi, heidän tuotteitansa ja markkinointinsa. Selvitä heistä kaikki mahdollisesti saatava tieto. Tutki tarkasti, jotta kaiken pohjalta voit suunnitella täydellisen tuotteen, joka lisäksi eroaa muista toimijoista.

Olet selvittänyt kohderyhmäsi tutkimalla markkinasi läpikotaisin. Osaat etsiä heitä oikeasta paikasta. Seuraavaksi haluat kohdistaa kohderyhmällesi oikeanlaista viestintää, jolla saat kassakoneen kilisemään.

Ainoa mitä tarvitset, on kohderyhmälle suunnattu, juuri heitä puhutteleva, taitava myyntisivu, johon johdatat kohdeasiakkaasi. Syvä ostohalu syntyy täällä, joka saat asiakkaan ostamaan. Koska myyntisivu on erittäin tärkeä liiketoiminnallesi, parhaan tuloksen saavuttamiseksi on tehtävä annettava ammattilaisen toteuttamaksi.

Olen copywriting ja markkinoinnin ammattilainen. Luon sinulle erittäin myyvät sivut, jolla saat kauppaa täysin automaattisesti. Lue lisää etusivulta ja jätä yhteydenottopyyntö. Nopeiten saat minuun yhteyden sähköpostitse: abdi@abdincopy.fi tai alhaalla olevassa chatissä.