Miten markkinoida itseään?

Tässä aiheessa korostuu henkilöbrändin tärkeys nykymaailman itsensä markkinoimisessa. Voisit vastata kysymykseen: Mistä sinä haluat ihmisten tuntevan sinut? Kun puhutaan jostain palvelusta, esim. copywriting. Haluatko Sinä tulla ensimmäisenä mieleen? Tämä helpottaa itseään markkinoimista ja löytämään oikean kohderyhmän ihmisiä.

Miten tehdä henkilöbrändi?

Nykymaailmassa sosiaalisen median kanavilla on suuri merkitys. Sinun pitää valita oikea kanava, jossa pitää positiivista melua. Kaikkiin kanaviin ei pidä lähteä mukaan – ainakaan heti.

Suuret brändit mm. Gary Vaynerchuk, Bill Gates ovat mukana kaikissa mahdollisissa. He ovat tosi isoja brändejä, jossa monipuolisuus on tärkeää. Kun kasvat suureksi voit laajentua, Mutta aloita yhdestä.

Yhteen kanavaan keskittyminen myös antaa sinulle arvokasta aikaa keskittyä tietyn kanavan tarjoamiin salaisuuksiin tarkemmin.

Minkä kanavan valitset?

Se riippuu täysin mitä teet.

Bloggari, TV-showta tekevä, videoiden parissa viihtyvä ihminen pitää valita kanavakseen YouTuben. Siellä liikkuu potentiaalisia asiakkaita.

Graafista suunnittelua, taiteilijaa, kuvaajaa ja jos sinun työsi jälki nähdään parhaiten kuvana, sopii Instagram sinulle mainiosti.

LinkedIn on työelämän ammattilaisille. Olitpa myynti ihminen, kiinteistönvälittäjä, yrittäjä tai työntekijä. Linkkarissa voit verkostoitua oman aihealueen osaajien kanssa, jotta tulee kiinnostavaa sisältöä, keskusteluita omaan uutisvirtaan. Voitte sparrata toisiaan ja puhua alan uusista murroksista.

Jos olet viihdyttäjä erityisesti lasten, nuorten keskuudessa. On oltava nuorten suosimissa kanavissa, jotka ovat tällä hetkellä Snapchat ja TikTok.

Rohkeasti vaan mukaan tilanteesi sopivaan kanavaan. Tee tili ja kasva. Halutessasi voit käyttää mainoksia apuna, jotta sinä tulet nopeammin tutuksi.

Yksi tili tehty. Mitä seuraavaksi?

Kotisivun sanotaan olevan yrityksen käyntikortti. Niin se on! Siellä esitellään tarkemmin palveluista. Siellä tapahtuu itse myynti!

Hyvä kotisivu on yksinkertainen eikä se tarvitse mitään sen kummempaa ATK osaamista. Kiitos WordPress. Voit ladata mieluummin maksullisen teeman. Ei ohenna kukkaroa vain noin 50€:lla saat jo kunnon kaunottaren. Lisäksi oma domain on tärkeä. Hanki omalla nimellä ”MattiHamalainen.fi” Se maksaa muuten vaivaiset 9€ Vuodessa.

Pikku hiluja kaikki!

Kotisivu toimii hyvin ”ländärina” eli laskeutumissivuna. Siinä on toimivaa käyttää Myyvää tekstiä eli erinomaista copywriting tapaa, jossa saat houkuteltua tehokkaasti potentiaalisia asiakkaita ostamaan. Jos kiinnostaa hakukoneoptimointi ja haluat näkyä Googlessa, perusta blogi ja optimoi.