Mikä on inbound-markkinointi ja mikä on sisältömarkkinointi?

Kerron inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin hyvin uppoavasti, jotta varmasti ymmärrät.

Inbound-markkinointi on kokonaisuutta, joka johtaa tuntemattoman asiakkaan maksavaksi asiakkaaksi. Inboundilla on neljä vaihetta:

1. Houkuta laadukkaalla sisällöllä. Blogi, video, ilmainen webinaari, opas jotain arvokasta. (Kaikki alkaa sisältömarkkinoinnilla.)

2. Konvertoi. Tässä vaiheessa haluat vain asiakkaan yhteystiedot, jotain ilmaista lahjaa vastaan. Yhteystiedot kertovat, että asiakas on mahdollinen potentiaalisen asiakas.

3. Klousaa. Saitpa asiakkaan yhteystiedot tai soittaapa hän suoraan sinulle. Pyydä kauppa.

4. Inbound-markkinointi ei tosiaankaan lopu tähän. Asiakkaasta pitää pitää huolta, että hän tulee takaisin tulevaisuudessakin ostoksille. (Kaikki loppuu sisältömarkkinointiin.

Huomaatko, että sisältömarkkinointi on osa inbound-markkinoinnin kokonaisuutta. On väärin sanoa sisältömarkkinoinnin olevan yksi prosessi.

Laadukkaan sisällön merkitys inbound markkinoinnissa on merkitsevin ominaisuus.

Sisältömarkkinointia ja inbound-markkinointia ei saa erottaa toisistaan. Ajattele inboundia kokonaisuutena, jossa sisältömarkkinointi on kuin sydän.

Sisältömarkkinoinnin tarkoitus on tuottaa laadukkaita sisältöjä eri kanaviin. Sisältöjen pitää olla arvokkaita, jotta ne tuottavat asiakkaille arvoa. Sisällön tuotannon tarkoitus on, että asiakkaat näkevät sinua alan erinomaisena osaajana.

Asiakkaan on helpompi ostaa toimijalta, jonka hän näkee ammattilaisena. Yritysten jatkuva hokeminen osaamisestaan ja kuinka hyviä eivät yhtään auta asiakkaan ostopäätöksessä.

Asiakkaan täydellinen luottamus saadaan aidolla, todistetulla osaamisella.

Inbound-markkinoinnissa sisältöjä on hyvä tuottaa monipuolisesti.

Yleensä perinteinen tapa tuottaa laadukkaita sisältöjä on blogi ja hakukoneoptimoinnin parantaminen. Se toimii, mutta se ei ole ainoa tapa tehdä inboundia ja sisältöjä.

Ole aktiivinen sosiaalisessa mediassa ja tuota sinne arvokkaita kirjoituksia. B2B kentällä linkedin taitaa olla suosituin some-kanava. Yritä tuottaa parempia sisältöjä kuin muut, niin saat kaiken huomion.

Voisit hyödyntää ilmaisia webinaareja. Webinaarin ei tarvitse olla live-muodossa. Webinaari on siinä mielessä hyvä, että se antaa sinulle mahdollisuutta tuottaa kerralla hyvää sisältöä ja tallentaa se. Sama sisältö voi käyttää yhä uudestaan ja uudestaan.

Hyödynnä myös videoita. Tuota paljon opetusvideoita äläkä unohda sisällyttää videoihin viihtyvyyttä. Tavoitteesi pitää olla, että asiakas haluaa katsoa videotasi.

Äläkä tee videoista turhan pitkiä. 10 minuuttia tai alle olisi hyvä pituus videosisällölle.

Tämä on tärkein ominaisuus inbound-markkinoinnissa.

Timanttinen myyntisivu tukee inbound-markkinoinnin onnistumista. Myyntisivu on ehdottomasti oltava, jos haluat saada potentiaaliset asiakkaat saman tien kaupaksi.

Myyntisivu on parhaimmillaan puolet inbound-markkinoinnista. Hyvällä myyntisivulla muutat asiakkaat jo konvertoi-vaiheessa maksaviksi asiakkaiksi.

Ammattilaisen tekemässä myyntisivussa hyödynnetään tunteita, kerrotaan tarkasti, miksi asiakkaan pitää ostaa tuote. Sisältö suunnitellaan kaikin puolin myyväksi, joka saa varmasti asiakkaan ostamaan.

Haluatko oman myyntisivun, joka nostaa inbound-markkinointisi seuraavalle tasolle?

Saat sen minulta. Minä kerron sinulle, mikä on myyntisivu ja miksi sinä tarvit sen. Täältä saat lisää tietoa.

Onko sinulla jotain muuta kysyttävää liittyen sisältömarkkinointiin ja inbound-markkinointiin? Siinä tapauksessa täytä alla oleva yhteydenottolomake.