Haluatko miljoona euroa? Näin se onnistuu.

Tänään on onnenpäiväsi. Tulen kertomaan sinulle vaihe vaiheelta, miten on mahdollista tienata miljoona euroa myyntiä vuoden aikana. Onko sinusta suomen seuraavaksi miljonääriksi?

Tehdään aluksi yksinkertainen laskelma:

Tienataksesi miljoona euroa vuodessa (1 000 000€) sinun pitää myydä jotain (sinä päätät) 8.34 eurolla 10 000 henkilölle kuukaudessa vuoden ajan. Se on täysin mahdollista. Tässä artikkelissa kerron miten teet sen inboud -menetelmää käyttäen, sinun omalla ideallasi ja tuotteellasi.

10 000 hlöä x 8.34€ x 12kk = 1 000 800€

Toteuta tämä laskelma niin saat lisäksi 800 euroa ylimääräistä. Summalla voi ostaa, vaikka viikonloppumatkan Barcelonaan kumppanisi kanssa.

Jotta 10 000 ihmistä sitoutuu maksamaan 8.34€ kuukaudessa vuoden ajan, tuotteen pitää olla hyvä. 8.34€ ei ole iso summa vaan pikku raha. Sen jokainen on valmis maksamaan, kunhan tuote tuottaa sen 8.34€ tarpeeksi arvoa.

Et tule saamaan 10 000 asiakasta hetkessä. Vaan hyvällä markkinoinnilla ja sisällöntuotannolla pikkuhiljaa.

Markkinointi menetelmämme

Tässä artikkelissa markkinointi tapana toimii Inbound. Inbound-markkinoinnissa, myydäksesi tuotettasi, sinun ei tarvitse harjoittaa ärsyttävää suoramarkkinointia. Sinun ei tarvitse soittaa kylmäpuheluita tuntemattomille ihmisille, esitelläksesi tuotettasi ja katsoa ovatko he kiinnostuneita. Ei mitään ärsyttävää kylmää kontaktointia.

Tosi uuvuttavaa. Bisneksesi menee nurin ennen kuin se on kunnolla alkanutkaan.

Sen sijaan käytämme nykyaikaista markkinointia.

Inbound-menetelmässä asiakas tulee luoksesi ottaen yhteyttä sinuun. Se pohjautuu arvontuottamiseen, jolloin asiakas tykästyy sinun tietämykseesi. Kiinnostavan, laadukkaan ja opettavaisen sisällön tuottaminen ovat keskeisiä.

Kun asiakas lukee sisältöjäsi, tai katsoo ne video muodossa (sisältö voi olla artikkeli, se voi olla myös opetusvideo jne.), kynnys jakaa muihin some kanaviin on tehtävä helpoksi, jolloin sisältö leviää eteenpäin.

Nyt menemme itse suunnitelman toteutukseen?

Yksinkertainen kuva inbound -menetelmästä

1. Huomio Tuntematon–>Kävijä

Huomiota saadaan hyvällä markkinoinnilla, silmään pistävällä mainoksella. Inbound-markkinoinnissa ei markkinoida itse tuotetta eikä palvelua vaan markkinoidaan sisältöä. Tämä on tärkeää. Jos tuntemattomalle halutaan myydä jotain ”osta heti” tyylillä, hän ahdistuu ja häipyy. Sinun pitää erota kilpailijoista.

Sinun pitää antaa tuntemattomalle ensikosketus laadukkuuteen ja arvoon. Ihmisen pitää tuntea, että sitä halutaan auttaa oikeasti välittäen hänestä. Anna hänen ihastua sinuun.

Voisit auttaa ihmisiä somessa laadukkailla sisällöillä. Anna sanan levitä helposti, houkuttele, tee kilpailuja, jolloin kanavasi menee suuremman yleisön ihailtavaksi.

Voisit tehdä mainoksia, jossa on huomiota herättävä otsikko, miten autat artikkelillasi toista. Hyvä mainos voi olla:

Tämän luettuasi elämäsi mullistuu täysin.

Näin poistat rypyt kasvoiltasi luonnollisesti.

Teetkö sinäkin tämän virheen, joka voi viedä sinut oikeuteen.

Näin saat lisää rahaa.

Haluatko miljoonan? Näin se onnistuu.

Hyvä mainos houkuttelee ihmisen painamaan mainosta. Hyvä mainos asettaa arvoituksen artikkelin sisällöstä, jolloin lukijan on vaan pakko ottaa asiasta selvää.

2. Konvertoi Kävijä–>Liidi

Lukija lukee tai katsoo huippusisältöä, josta hän oppii tärkeitä elämän ohjeita. Mitä seuraavaksi?

Sinun pitää sitouttaa lukija johonkin ilmaiseen, jossa hän saa vielä lisää ilmaisia elämän ohjeita. Vaikka kerran kuukaudessa tai kerran viikossa ilmestyvä video, artikkeli, sähköposti tai jopa suoraan postiin tuleva lyhyt artikkeli. Se voi olla lyhyt verkkokurssi, jossa hänelle tulee sähköpostiin sisältöä joka päivä viikon ajan.

Postiin tullut artikkeli voisi sisältää vaikka yhden alennuskupongin. (Alennuskupongista puheen ollen voisit tehdä kaupan kanssa lyhyen yhteistyön, jossa jakelet alennuskuponkeja artikkelisi mukana. Kauppa voi jopa maksaa postikulut kokonaisuudessaan tai puolet)

3. Klousaa Liidi–>Asiakas

NYT MYYDÄÄN!!

Tässä vaiheessa asiakas on ihastunut sinuun. Hän luottaa sinun ammattitaitoosi tehden ostamisesta mukavampaa ja sujuvampaa. Hän mieluummin ostaisi sinulta kuin kilpailijalta, koska sinä olet todistanut hänelle osaavasi jotain.

Voit ottaa yhteyttä häneen kevyesti.

Myyntiteksti, jossa on tehokas COPYWRITING on erittäin suositeltavaa. Sitä pitää tilata alan ammattilaiselta. Myyntitekstejä voisi lähettää hänelle eri kanaviin. Voisit laittaa sähköpostiin, postiin artikkelin kaveriksi, blogin lopuksi ”call-to-action” osion laskeutumissivuksi, mainoksen laskeutumissivuksi, jolloin mainoksien kohderyhmänä ovat artikkeleita lukevat/kävijät/seuraajat.

Muista tyytyväisyystakuu! Tämä helpottaa päätöksentekoa.

Kokeile 7 päivää. Jos et tykkää, saat rahasi takaisin ilman selittelyjä.

Emme suosittele soittamaan kenelle tahansa, sillä puhelinmyynti on uuvuttavaa ja tehotonta. Siinä tuhlautuu vain aikaa.

Jos teet btob myyntiä, soittamista kannattaa harkita tässä liidi vaiheessa. Yritykset haluavat palveluja, jotka auttavat heidän liiketoiminnoissaan. He kuuntelevat innolla, mitä sinulla on sanottavana.

Tavalliselle kaduntallaajalle ei kannata soitella sillä hän on erittäin kiireinen.

Aamulla hän menee töihin ja töiden jälkeen hän viettää aikaa perheen kanssa, menee salille, uimaan, kaupungille, ostoksille, aikaa kumppanin kanssa yms. Jolloin hän ei todellakaan ehdi vastata puhelimeen.

Tavalliselle ihmiselle ei myydä puhelimitse vaan muualla.

4. Pidä huolta Asiakas–>Suosittelija

Onnea! Sait kauppoja. Toivottavasti paljon.

Mutta kaikki ei suinkaan lopu tähän.

Anna asiakkaalle vastinetta rahoillensa. Pidä hänestä hyvää huolta. Hemmottele häntä, vaikka vain tilaajille suunnatuilla yllätyksillä. Anna hänelle pieniä lahjoja vaikuttaen hänelle henkilökohtaisesti tarkoitetuilta. Hänen pitää tuntea itsensä arvokkaaksi, välitetyksi, jotta hän suosittelee!

Suosittelut ovat tärkeitä sillä sana leviää hyvin. Se on tehokkainta markkinointia ilmaiseksi. Ihminen uskoo eniten omasta kokemuksesta puhuvaa ihmistä. Puhe on luonnollista, todellista, jossa ihminen kuvittelee itsensä samanlaiseksi, jonka elämä on mullistunut täysin parempaan suuntaan. Asiakas kertoo työkavereille, tädille, vapaa-ajan ystäville, tilanteita on paljon.

Yhteenveto

Inbound-markkinoinnin toimimiselle on erittäin tärkeää tuottaa laadukasta ja asiantuntevaa sisältöä koskien omaa tuotealuetta. Jos myy valokuvauspalveluja niin kirjoittaisin mm. kameroista ja kuvakulmista sisältöä. En lähtisi muihin alueisiin. Kylppäriremontti olisi viimeinen asia mistä kertoisin.

Toki asiakasta saattaa kiinnostaa. Tärkeintä on kuitenkin pysyä yhdessä aiheessa, kuin kertoa miljoonasta eri asiasta.

Tärkeää! Kun tuotat sisältöä älä jätä vain päivittämisen varaan. Mainosta, jotta saat omankohderyhmän lukioita.

Kohderyhmämarkkinoinnista sen verran, tutki minkälainen on sinun asiakkaasi. Miten hän käyttäytyy, missä hän viettää aikaa, mitä some kanavia hän käyttää. Tee alkukartoitus ja mainosta niihin paikkoihin, joissa luulet asiakkaasi olevan.

Muista, että oikean kohderyhmän ihmiset ovat ne, jotka todennäköisimmin ostavat tuotteesi, koska niitä se palvelee eniten. Etsi ja löydä!