Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi tarkoittaa kotisivun nostamista hakutuloksissa ylöspäin laadukkaalla sisällöllä. Hakukoneoptimoinnin tarkoituksena on näkyä oikeilla hakusanoilla (avainsanat), jotka auttavat liiketoiminnassa.

Oikeiden hakusanojen valitseminen on tärkeää, sillä asiakkaat etsivät ratkaisuja juuri niistä. Kun kotisivusi pomppaa näkyviin oikeassa hakusanassa, on todennäköistä, että asiakas vierailee sivussasi. Hänestä voi muodostua liidi tai suora asiakas.

Laadukas sisältö, joka palvelee hakutuloksia, pitäisi olla parempi kuin ensimmäisen sivun hakutulokset. Katso millä hakusanalla haluat näkyä Googlessa. Ensimmäisen sivun hakutulokset ovat juuri semmoisia, joita Google kaipaa.

Sinun pitäisi tuottaa parempi, kuin kaikki hakutulokset yhteensä. Näin hakukoneoptimointi onnistuu parhaiten ja lyöt kilpailijasi.

Miksi hakukoneoptimointi on tärkeää?

Hakukoneoptimointi mahdollistaa juuri halutun kohderyhmän saamisen kotisivuillesi. Voit palvella heidät parhaalla mahdollisella tavalla, koska sinä olet erikoistunut palvelemaan heitä.

Mikä parasta hakukoneoptimoinnissa on, että sinusta tulee kohderyhmäsi keskuudessa tunnettu. Brändisi arvo kasvaa huimaa vauhtia.

Nykymaailmassa hakukoneoptimointi (SEO) on tärkein asia, koska asiakkaat ovat verkossa. Ensisijaisesti ratkaisuja haetaan hakukoneiden kautta. Joten on arvokasta näkyä siellä. Hakukonenäkyvyys merkitsee liiketoiminnalle paljon.

Näin parannat hakukonenäkyvyytesi Googlessa

Tämän voisi kertoa yksinkertaisesti: Tuota parempaa sisältöä kuin muut, jotta hakukoneet rakastuvat sinuun.

Mutta sinun olisi hyvä ymmärtää, mikä on hakukoneiden tykkäämä sisältö. Arvoa tuottava, hyvän sisällön tuotanto tapaa noudattava, helppolukuinen, joka pysyy käsiteltävässä aiheessa. Pyri ratkaisemaan ammattimaisesti ja tarkasti asiakkaan ongelmiin. Halutaan saada asiakkaan luottamus ja ajattelemaan, että tämähän yritys on mahtava.

Asiakasta halutaan saada viettämään lisää aikaa sisältöjen parissa ja lukemaan lisää laadukkaita materiaaleja. Tämä viestii hakukoneelle, että sisältö on hyvä. Näin se nostaa sinut ylöspäin hakutuloksissa.

Nykyään yritykset tekevät sisältöjä hakukoneoptimoinnin takia. Pelkän hakukonenäkyvyyden takia tehty sisältö on yleensä kuraista, arvoa tuottamatonta moskaa. Tuota sinä suurta arvoa, jotta saat kaikki kaupat.

Helpoin tapa valita oikeat avainsanat

Tutki kaikkia hakusanoja, jolla kilpailija näkyy hakukoneissa. Tutki onko tietyllä hakusanalla erilaisia variaatioita, joissa on suuri arvo ja pienempi hakukone-vaikeus (SEO difficulty). Tuota sisältöä löydettyjen hakusanojen pohjalta.

Kilpailijoiden hakusanoja kannattaa katsoa, sillä he tekevät jotain oikein hakukonenäkyvyyden ja myyntinsä eteen. He tietävät, mitä avainsanoja asiakkaat käyttävät ratkaisujen etsimiseen.

Typerä temppu, joka suututtaa Googlen

Hakukoneoptimointia miettiessä, kuulostaa houkuttelevalta varastaa toisen laadukkaita sisältöjä ja muokata hieman paremmaksi, siinä toivossa, että nousee hakutuloksissa paraattipaikalle.

Ei moiseen kannata syyllistyä sanon minä. Toiminta on kaikkien hakukoneoptimointisääntöjen vastainen ja röyhkeä plagiointi, josta Google antaa tuntuvan rangaistuksen.

Muista, että toiminta ei todellakaan nosta sinua ylöspäin hakutuloksissa. Vaan päinvastoin.

Toinenkin sisällöntuottaja tekee hakukoneoptimointia alusta asti, ilman että katsoo mallia mistään. Tee sinäkin.

Näin pääset hakutulosten ykköspaikalle

Tarvitset 20 erittäin arvokasta avainsanaa, jotta saat erinomaisen alun hakukoneoptimointiin. Näiden avainsanojen pohjalta tuotat timanttista blogisisältöä. Takaan, että nouset ylöspäin hakutuloksissa kuin raketti.

Minä voin tehdä sen sinulle.

Lisäksi teen sinulle suunnitelmat itse timanttisen blogisisällön luomiseen hakusanan pohjalta.

Haluan sinulla olevan parempi hakukoneoptimointi kuin kilpailijasi. Ja haluan sinulla olevan paremmat sisällöt kuin kilpailijasi.

Ota askel lähemmäksi rakettia, joka lähtee ylöspäin Googlen hakutuloksissa. Se lähtee pian. Nappaa heti 20 avainsanasi minulta: abdi@abdincopy.fi

Täältä pääset lukemaan sisältömarkkinoinnista.