Mikä on funneli?

Funnel on myyntiputki, jossa tavoitteena on myydä enemmän tuotteen päälle. Asiakasta hyödyttäviä lisäpalveluja tarjotaan ostettavaksi ennen varsinaista ostoa.

Myyntiputken taidokas toteuttaminen mahdollistaa useamman eri tuotteen myymisen samalla markkinoinnilla. Funneli säästää markkinointi kuluissa ja maksimoi myynnin.

Voidaankin sanoa, että asiakkaan ostomatka on kuin menisi tunnelia pitkin, jonka pitkin hän nappaa tunnelista monta tuotetta samaan koriin.

Näin myyntitunneli toimii (Eng. funnel)

Funnel, joka on kolmivaiheinen

Myyntitunnelin tekeminen ei ole vaikeaa. Oikeasti se on helpompi kuin kuvittelit.

Funneli alkaa markkinoinnista. Sinä markkinoit tuotteesi mainosalustoilla. Sanotaan, että markkinointi kanavana on some-markkinointi, jossa houkutellaan asiakasta myyntisivulle eli laskeutumissivulle.

Myyntitunnelin toisessa vaiheessa laskeutumissivussa nostetaan asiakkaan ostohalua tuotetta kohtaan. Tässä lyhyesti myydään tuote tai palvelu.

Funnelia suunnitellessa on tärkeää osata kirjoittaa hyvää myyvää tekstiä. Se on isoin tekijä myyntiputken onnistumisessa.

Laskeutumissivussa asiakas tekee jonkun päätöksen ostaako tuotetta vai ei. Kun ostopäätös syntyy asiakas klikkaa itsensä ostosivulle, joka toimii myös funnelin loppupäänä.

Myyntiputken lopussa on tarkoitus, että asiakas täydentää tilaustaan erilaisilla lisäpalveluilla ennen ostamista.

Tällä yksinkertaisella myyntitunnelilla saat enemmän myyntiä

Myyntitunneleita voidaan tehdä eri tavalla, mutta kaikissa tunneleissa on sama ajatus: Asiakkaalle pitää tarjota lisäpalveluita.

Kun asiakas päättää ostaa jotain ja hän tekee viimeisen liikkeen. Olipa se kortin tunnusluvun täyttäminen tai tilauslomakkeen täyttäminen, haluat käyttää helppoa myyntitunnelia, ettei asiakas ärsyynny ja häivy pois.

Näin toimii helppo funneli:

Tarjoa kolme erilaista lisäpalveluja, jota asiakas oikeasti tarvitsisi tilatun tuotteen kanssa. Tämä on tärkeää tunnelin toimivuuden kannalta.

Suunnitellessasi funneliin lisäpalveluja muista, että asiakas kokee itsensä arvokkaaksi ja välitetyksi, jos tarjoat käytännöllisiä tuotteita. Tämä nostaa luottamusta yritystäsi kohtaan.

Tunnelin tuote pitäisi olla valittavissa mahdollisimman helposti rasti ruutuun -periaatteella.

Myyntitunnelin tärkein taito (Ilman tätä et saa parhaastakaan funnelista euron euroa)

Kyky tehdä hyvää luovaa myyntitekstiä on ehdottomasti tärkein myyntitunneleita tehdessä kuin koko yrittämisessä.

Copywriting on myynnin ja markkinoinnin palkitsevin taito. Se voi ratkaista mm. kuinka paljon saat myyntiä funnelista. Se myös ratkaisee ottaako asiakas myyntitunnelissa esitetyt lisäpalvelut.

Tekstit kuntoon

Tekstit ja kaikki muu otsikot pitäisi antaa ammattilaisen hoidettavaksi. Jos haluat onnistuneet myyntitunnelin, sinun ei pitäisi tehdä tekstit ns. vasemmalla kädellä.

Anna teen sinulle myyvät tekstit jokaiseen vaiheeseen, jotta maksimoidaan rahavirtasi. Samalla suunnittelen, sinulle toimivaa funnelia.

Lähetä meiliä nyt: abdi@abdincopy.fi

Saat parhaat luomukset suoraan ammattilaiselta.