Mitä on digitaalinen markkinointi?

Digitaalinen markkinointi kuvaa kaikkia verkossa toimivia digitaalisia markkinointi alustoja.

Niitä ovat mm. hakusanamainonta, some-markkinointi, verkkosivu ja sähköposti. Verkkosivu kantaa tärkeintä roolia, kun puhutaan digitaalisesta markkinoinnista.

Kaikissahan digitaalisissa mainoksissa asiakas ohjataan omaan verkkosivuun. Verkkosivulla myyvä sisältö ratkaisee.

Tehokas digitaalinen kanava, joka sitouttaa asiakkaan on sähköpostimarkkinointi. Parhaiten sähköposti toimii btob markkinoilla, koska yritys henkilöt käyttävät eniten sähköpostia.

Miten tehdään tuloksia tuottava digitaalinen markkinointi?

Digitaalisen markkinoinnin onnistumisella on monta asiaa, jotka sinun pitää ottaa huomioon.

Ensinnäkin sinun pitää tuntea asiakaskohderyhmäsi, jotta tiedät kenelle sinä kohdistat digimarkkinoinnin, jotta saavutat potentiaalisia asiakkaita.

Muista, että jokainen digikanava on erilaisen kohderyhmän valtaama. Tällä tarkoitan, että jokainen kanava ei sovi kaikille.

Esimerkiksi: Jos haluat saavuttaa nuoria, digikanavat, kuten Instagram ja YouTube sopivat sinulle.

Jos myyt yrityspäättäjille jotain, sinulle sopii ammattimaiset digikanavat, kuten LinkedIn, hakusanamainonta tai sähköposti.

Digimainoksia suunnitellessa, sinun pitää saada asiakkaan huomio oikein. Lupaa suurta arvoa. Käytä puoleensavetävää otsikkoa.

Taito, jota ehdottomasti tarvitset, pärjätäksesi digimarkkinoinnin maailmassa on myyntikirjoittaminen eli ’’Copywriting’’.

Mikä on sinulle sopiva digitaalinen kanava?

Sopivaa digimarkkinointikanavaa miettiessä, ota huomioon omaa asiakaskuntaa, trendejä ja tuotteitasi. Jokainen kanava ei sovi jokaiselle yritykselle.

Kanavan olevan väärä, sinä et saa kaikkea irti digitaalisesta markkinoinnista. Tuloksena on epäonnistuneet markkinointi kampanjat – kuin huono investointi.

Kaikille sopivia digitaalisia kanavia ovat hakukoneoptimointi. Kaikki etsivät Googlesta tietoa ilman, kohderyhmästä riippumatta.

Hakukoneoptimoinnin vaikutus näkyy pitkällä viiveellä monen kuukauden kuluttua. SEO on kaikkein palkitsevin digitaalisen markkinoinnin kanava. Se on täysin ilmaista, ansaittua mainontaa.

Jos mietit, mikä digitaalinen kanava olisi paras alku, sanoisin että hakukoneoptimointi. Yksi laadukas blogikirjoitus viikossa riittää tämän digikanavan valloituksessa.

Sijoita hakukoneoptimointiin vähintään puolet aikaasi. Se on paras ja suurin digimarkkinointikanava.

Mitä tapahtuu, jos valitset väärän kanavan?

Älä laita rahojasi viemäriin. Väärässä digialustassa kaikki ei toimi toivotulla tavalla. Pahimmassa tapauksessa tulokset ovat sokaisevia.

Esimerkiksi väärän digikanavan valittua, sinun perääsi voi tulla erittäin väärä kohderyhmä.

10 000 seuraajaa Instagramissa on täysin hyödytön, jos kyseinen digitaalinen markkinointikanava on väärä yrityksellesi täynnä väärää kohderyhmää.

Tulokset väärässä digikanavassa voivat olla myös sokaisevia. Saatat luulla, että saavutit jotain isoa kyseisessä digitaalisessa kanavassa. Mutta oletkin alkutaipaleella.

Saatat myös panostaa väärään kohderyhmään siinä toivossa, että he ostavat joku päivä.

Ymmärrä tämä valitessasi digikanavaa: Väärä kohderyhmä ei ikinä tule ostamaan, koska heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Mitä seuraavaksi, kun asiakkaat tulevat digikanavia pitkin?

Nykymaailmassa, digimarkkinoinnissa asiakkaat laskeutuvat johonkin. Olipa houkuttimena digimainos, uutiskirje, ansaittujen digikanavien postaukset yms.

Jonkinlainen laskeutumissivu pitää olla olemassa, jotta digikanavia pitkin tullut asiakas päätyy ostamaan tuotteen. Digitaalinen markkinointi on kuin myyntitunneli.

Myyntitunnelissa on loppupää, jossa asiakas ostaa tuotteen. Myyvä laskeutumissivu toimii digitaalisen markkinoinnin klousaajana. Se saa asiakkaat ostamaan mitä vain.

Voisit katsoa täältä, minkälainen laskeutumissivu saa kävijät ostamaan.

Haluatko apua timanttisen, myyvän laskeutumissivun toteutuksessa? Tai kenties, onko sinulla muuta mielessa, jossa voisin auttaa sinua parhaalla ammattitaidolla?

Voisit täyttää alla olevan, helpon yhteydenottolomakkeen. Palaan sinulle mahdollisimman heti asiaan.