Mikä on copywriting?

Copywriting on myyvää tekstiä, jossa lähestytään asiakasta tunteiden kautta. Hyvä copywriting-teksti ohjaa asiakasta taitavasti askel askeleelta lähemmäksi kaupan syntyä. Oikean tunteen poimiminen myyntitekstissä on tärkeää, jotta copy tuntuisi asiakkaan luissa asti. Oikeaa tunnetta tarvitaan copy-tekstin kiinnostavuuden maksimoimiseksi.

Tämä on myyntitekstin tärkein ominaisuus. Ilman sitä myyntiteksti ei tuota senttiäkään.

Suoraan asiakkaalle puhuminen pitäisi ehdottomasti näkyä myyntitekstistä. Minä ja sinä muodot puhuttelevat asiakasta saaden häneen vaikutuksen, että hänelle puhutaan henkilökohtaisesti. Ihminen lukee mielellään vaikuttavaa tekstiä.

Älä unohda tätä myyntitekstistä!

Copywriter tekstin unohdetuin ja tärkein asia. Sanon näitä pikkuotsikoiksi ja ensimmäiseksi call-to-action -painikkeeksi. Pikkuotsikkojen tehtävä on antaa lisää houkuttelevuutta myyntitekstin alkuun. Virke voi olla lupauksien täyttämä. Esimerkki myyntitekstin hyvästä virkkeestä (Musta) ja hyvästä action-painikkeesta (Punainen):

“Näin minä 10-kertaistin voittoni kahdessa kuukaudessa

Haluan kertoa sinulle vaihe vaiheelta, miten tein sen

Näytä minulle, miten saadaan 10-kertaisesti voittoa

Ammattilaisen copywriterin vinkit: Vältä tekemästä näitä virheitä myyntitekstissä.

  • Älä käytä tylsää otsikkoa myyntitekstissä. Otsikon miettimiseen pitäisi kuluttaa paljon aikaa. Myyntitekstissä otsikko ja ensimmäinen kappale kertovat jo kaiken. Ne voivat jopa konvertoida sinulle liidin. Älä käytä mitään ”tervetuloa” tai ”hei”.
  • Muista, että kukaan ei kiinnostunut sinusta. Myyntiteksti pitäisi tuottaa lukijalle isoa arvoa. Teksti pitäisi tempaista lukija mukaan. Ole kiinnostunut lukijasta, puhuttele häntä. Myyntiteksti tulee helposti luetuksi, kun yrität ratkaista asiakkaan ongelmaa täydellä ammattitaidolla.
  • Älä käytä pitkiä kappaleita myyntitekstissä. 2, 3 tai enintään 4 riviä per kappale on hyvä, jotta teksti olisi miellyttävää lukea. Myös fontin koolla on iso merkitys tekstin miellyttävyydessä.

Näin minä autan sinua takomaan, vaikka miljoonien eurojen edestä myyntiä.

Copywriting on ehdottomasti markkinoinnin tärkein taito. Erotan tuotteesi muista kilpailijoista silmäänpistävästi taitavalla myyntitekstillä. Sinulla on mahdollisuus saada isoja myyntiennätyksiä.

Sinulla on tärkeä vaihe elämässä. Sinun pitäisi uudistaa tuotteesi copy-tekstit houkuttelevaksi, jotta saat asiakkaita magneetin lailla. Nyt sinulla todennäköisesti ei ole sopivaa ammattilaisen copywriterin suunnittelemia myyntitekstejä. Usko tai älä. Tämän takia myyntisi tökkii ja kauppaa ei tule.

Jos haluat lisää kauppaa hyvällä luovalla myyntitekstillä (kaikki haluavat), minulla on sinulle ehdotus.

Toteutan sinulle laskeutumissivun parhaalla osaamisellani, jonka myyntiteksti myy tuotteesi alta aikayksikön. Tarjoan sinulle 15 päivän tyytyväisyystakuun, jos vaikka et tykkää copy-tekstin tuomasta lopputuloksesta (aivan epätodennäköistä).

Oletko valmis saamaan myyntiennätyksiä luovalla myyntitekstillä?

Ota minuun nopeasti yhteyttä sähköpostitse: abdi@abdincopy.fi