Mikä on brändi?

Brändi on yrityksesi maine markkinoilla. Se kuvaa, mitä asiakas ajattelee yrityksestäsi. Brändi muodostuu monesta asiasta, johon voit vaikuttaa toiminnoillasi. Olipa kyse suosituksista, arvolupauksista tai tarinasta. Vahva brändinrakentaminen kannattaa, sillä brändin laatu vaikuttaa suoraan yrityksen liiketoimintaan.

Seuraavaksi kerron sinulle kolme tärkeintä ominaisuutta, jolla saat yrityksesi brändin kivenkovaksi ja mikä tärkeintä, brändi erottautuu muista kuin kirkas kuu taivaalla. Aloita seuraavista suunnitellessasi brändistrategiaa.

Brändistä pitää selvitä yrityksen tarkoitus. Ensimmäinen kysymys, johon sinun pitää vastata brändistrategiaa suunnitellessa.

Kaikella pitää olla jokin tarkoitus, ja brändiä rakentaessa, sitä täytyy ottaa vahvasti esille. Ihmiset ottavat erilaiset brändi muutokset ilolla vastaan ja ylipäätänsä kaikki tuotemuutokset markkinoilla.

Tuntuu kuin yrityksissä ei ole minkäänlaista brändistrategiaa. Visiotkin ilmoitetaan lähes identtisesti jokaisessa yrityksessä. Brändisi arvostus nousee pilviin, kun sinulla on houkutteleva, asiakaslähtöinen viestintä visiosi ympärillä.

Tavoite ei pidä ilmoittaa yhdellä sanalla vaan ympärille pitäisi maalata kiinnostava bränditarina.

Sisällytä brändisanomaan yrityksen motivoituneesta kulttuurista.

Kerro jännittävä bränditarina, kuinka sinulla on palava intohimo pelastaa maailmaa. Muista, että ihmisiä kiinnostaa muut ihmiset. Yritys eroaa ja saa isompaa näkyvyyttä, jos taustalla on myös henkilöbrändi. Henkilöbrändi on yleensä perustaja. Maksimaalista näkyvyyttä saadaan, jos työntekijätkin saadaan mukaan brändäyksen maailmaan.

Hyvä kulttuuri viestii brändissä isosta motivaatiosta. Iso motivaatio antaa kuvan vankasta osaamisesta ja jatkuvasta kehittymisen halusta. Ihmiset kokevat saavansa näin markkinoiden parasta palvelua.

Näin brändisi muuttuu timanttiseksi. Usea toimija mainostaa timanttisen brändin suunnitelmia. Minä teen sen sinulle.

Brändin kannalta viestintä ja esilletuonti on tärkeimmässä asemassa. Minä toteutan sinulle brändiviestintää jokaiseen ostopolkuun. Saat lisäksi parhaan brändiisi sopivan laskeutumissivun, jossa suurin osa myynneistä ja liideistä saavat alkunsa. Ota minuun yhteyttä sähköpostitse: abdi@abdincopy.fi. Nopeiten saat minuun yhteyttä alhaalla olevassa chatissa.