Opetan sinua olemaan kova tekijä b2c markkinoinnissa

B2c markkinointi on oikeasti aika yksinkertaista. Opetan sinua nostamaan myyntiä hyvällä markkinoinnilla.

Tässä postauksessa opit erinomaisia keinoja b2c markkinointiin, jotka voit pistää heti käytäntöön.

Opetan sinulle mm. Miten saada parhaimmat kuluttajaasiakkaat. Kiinnostuneimmat, joiden kukkaro paisuu rahoista.

Mikä on b2c markkinointi?

B2c markkinointi on kuluttajille suunnattua markkinointia. Ihan tavallisille ihmisille, joita me kaikki olemme.

Yleensä kuluttajamarkkinointi on suurelle yleisölle suunnattua markkinointia. Niitä näkee kaikkialla.

Ulkomainos, some, TV, katso ympärillesi.

B2b, yrityksille suunnattu markkinointi taas henkilökohtaisempaa ja asiakkuus jatkuu pitkään.

Tuloksellisessa b2c markkinointi kampanjassa nämä ovat tärkeitä.

Tuloksellisessa kuluttajaasiakkaille suunnatussa markkinoinnissa on kaksi avain kohtaa:

Ensinnäkin sinun pitää tuntea oma kohderyhmäsi. Keitä kuluttajaasiakkaasi ovat?

Tee taitava kohderyhmä tutkimus.

Toiseksi ole läsnä siellä missä kuluttajaasiakkaasi ovat. Siellä tavoitat oman b2c asiakkaasi parhaiten.

Onko heillä Facebook ryhmiä? Onko heillä tapahtumia? Voit myös haastatella ihmisiä ja tehdä erilaisia tutkimuksia.

Yritä puhua samaa kieltä, mitä he puhuvat.

Myy asiakkaalle sitä mitä he tarvitsevat. Ei mitä luulet heidän tarvitsevan.

Selvitä, mitä auttaisi oman kohderyhmäsi parantamaan omaa elämäänsä.

B2c markkinoille suunnattu tuote voi olla ihan uudenlainen tai olemassa olevaa tuotetta täydentävä.

Kenties olet keksinyt hyvän idean, jolla voi tehdä ihan tavallisesta kuluttajatuotteesta paremman.

Yritä olla parempi kuin kilpailijasi

Jos ideasi on hyvä, varaudu siihen, että suuren yritykset saattavat tuoda ihan saman kaltaisen tuotteen b2c markkinoille.

Tämän estämiseksi brändää itsesi tuotteen keksijäksi. Kuluttajat luottavat alkuperäiseen keksijään.

Mahdollisuuksien mukaan voit patentoida kuluttajatuotteen.

Kumpi on parempi, Henkilökohtainen brändi vai yritys brändi?

Henkilökohtaiseen brändiin kuluttajien on helppo samaistua. B2c asiakkaat näkevät helposti itse tuotteen käyttäjänä.

Jos yritysbrändi on tehnyt hyvää työtä, se nähdään isona, luotettavana toimijana.

Kuluttajaasiakkaitten luottamus saa aikaan miellyttävän ostokokemuksen.

Kuitenkin on totta, että henkilökohtaiselta brändiltä ostaminen on helpompaa.

Loppusanoja, mitä sinun ei tarvitse jättää paitsi.

Olipa oma markkina b2b vai b2c. Lähde aina liikkeelle kunnon kohderyhmä tutkimuksesta.

Ensimmäinen asia, minkä b2c asiakas näkee, sanotaan laskeutumissivuksi. Yleensä se on kotisivun ensimmäinen sivu.

Toteuta taitava myyntiteksti, joka saa ihan jokaisen ostamaan tuotteesi.

Viimeinen kultainen neuvo kuluttajamarkkinoilla pärjäämiseen on:

Älä tarjoa kuluttajille markkinoiden alinta hintaa. Miksi?

Koska alhainen hinta viestii laadun puutteesta.

Et tule saamaan myyntiä, jos ensimmäinen tunne kuluttajaasiakkaalle on, että ”TAAS JOTAIN KULUTTAJAROSKAA!!”

Markkinoi mieluummin Premium hintoja ja perustele b2c asiakkaalle, että miksi maksat tätä hintaa.

Haluatko olla parempi kuluttajamarkkinoilla?

Kysy minulta. Annan sinulle käytännön vinkkejä, miten voit olla yksi parhaimmista toimijoista b2c markkinoilla.

Vastaan sinulle mahdollisimman heti. Alhaalla helppo lomake.