Mikä on b2b markkinointi?

B2b markkinointi on yrityksille suunnattua markkinointia. Markkinoinnilla halutaan saada vähän asiakasta kerralla.

Tässä artikkelissa saat tärkeää tietoa, miten saada kaikkein parhaimmat b2b asiakkaat hyvällä markkinoinnilla.

Heti alkuun kerron miten saada laadukkaita asiakkaita hyvällä markkinoinnilla?

Yrityksille suunnatussa markkinoinnissa tavallisesti asiakkuus jatkuu pitkään.

Joissain tuotteissa esim. logosuunnittelu, asiakkuus päättyy, kun logo on valmis.

Olkoon tuotteesi sallivan pitkää asiakkuutta. Haluat luoda erinomaiset suhteen b2b yritykseen.

Tämän teen, kun tarjoat jatkuvaa arvoa asiakkaalle.

Nosta asiakaskokemusta. Hän voi markkinoida puolestasi suosittelukeinoilla.

Minulla on sinulle erittäin hyvä keino, jolla b2b yrityksesi voi olla parempi markkinoinnissa.

Tuota arvoa tuottavia sisältöjä, jotka ovat vain b2b asiakkaille.

Se voisi olla ”Premium” -uutiskirje, jossa saa kerran viikossa käytännön vinkkejä tuotteeseen liittyen.

Tämä houkuttaa asiakasta jäämään yrityksen asiakkaaksi, sillä jokainen on paremman arvon perään.

Miten tehdä hyvä b2b markkinointi kampanja.

Ennen kun kerron mitään.

Paras markkinointi, joka kerää ihmisten katseita on markkinointi, joka todistaa yrityksen alan edelläkävijäksi.

Tämän takia arvoa tuottavat sisällöt ovat b2b markkinoinnin paras keino saada asiakkaiden huomio.

Ne samalla opettavat ja markkinoivat samaan aikaan.

Paras b2b sisältömarkkinointi puhuu tuotteen hyödyistä ja mitä hyödyn saamisesta seuraa.

Se on puhtaasti tuotteen ympärillä.

Tämä markkinointi helpottaa ratkaisun tarjoamista asiakkaalle.

Hyvä b2b markkinointi keskittyy, miten asiakasta voidaan auttaa ja mitä hän hyötyy.

Nykyään markkinoinnissa ilmoitetaan hyöty yhdellä lauseella. Sen mukaan pitäisi onkia asiakas.

Ei näin!

Tarjoa sen sijaan puhdasta arvoa.

Toimiva ostopolku b2b markkinointiin.

Nykyään Inbound-markkinointi on yleisin ostopolku b2b yrityksille.

Inbound on myös yleistynyt tässä maailmassa, jossa sisällöt ovat avainasemassa.

Toimivassa ostopolussa on 3 hyvää kohtaa.

1. Vieras

Se alkaa siitä, kun b2b asiakas vierailee sivullasi jonkun houkuttamana.

Yleensä kiinnostava blogikirjoitus.

2. Liidi ja kontaktoiminen

Älä anna arvokkaan b2b asiakkaan häipyä tuosta vain. Yritä saada vähintään liidi.

Liidi on b2b asiakkaan yhteystietojen saamista. Niitä saa houkuttamalla asiakasta jonkin ilmaisen asian pariin.

Tarjoa ilmaista opasta. Ilmainen 30min konsultointi puhelukin toimii.

Voit kokeilla, että blogin lopussa asiakas kysyy sinulta jonkin häntä askarruttavan kysymyksen.

Lupaa vastausta kahdessa päivässä.

Ymmärsit varmaan ajatuksen. Houkuta asiakasta ilmaisella asialla.

Yhteystiedon saatua älä ota heti yhteyttä, sillä se vaikuttaa markkinointi puhelulta.

Ota luuri viimeistään käteen kahden tai kolmen päivän päästä.

Anna aikaa ennen kuin asiakas on saanut oppaan luettua tai perehtynyt aiheeseen.

Kun soitat, älä heti siirry yrityksesi tuotteiden markkinoimiseen.

Aloita tavallisesta keskustelusta. Yritä selvittää kyseisen b2b asiakkaan ongelmat.

Pohtikaa yhdessä erilaisia ratkaisua. Tässä vasta tulee omien ratkaisujen markkinointi.

Etene miellyttävästi. Todennäköisyys saada asiakas ostamaan kasvaa.

3. Suosittelu

Varmaan ajattelet, mitä seuraavaksi, kun kaupat on saatu b2b asiakkaan kanssa.

Olipa jatkuva asiakassuhde tai kerran toteutettava työ.

B2b markkinoinnista puhuttaessa tämä on tärkeä vaihe, nimittäin asiakkaan suosittelu. Se on parasta markkinointia.

Suosittelu syntyy: Jos toteutat työn mallikkaasti, suurella ammattitaidolla.

Ja jos annat jatkuvaa arvoa b2b asiakkaalle. Arvo voi olla viikoittain vain asiakkaalle ilmestyvä uutiskirje.

Sinun on pakko tehdä sisältömarkkinointia, siellä asiakkaat ovat.

Oletko huomannut, että ihan kaikilla yrityksillä on blogi?

Kukapa ei haluaisi parasta b2b markkinointia täysin ilmaiseksi. Kaikki haluavat saada mahdollisimman isoa kävijävirtaa, täysin orgaanisesti Googlesta.

Potentiaaliset asiakkaat laskeutuvat sinun arvoa tuottavaan blogiin.

Kun he kokevat, että osaat ratkaista b2b asiakkaiden ongelmia, he pyytävät sinulta ratkaisua.

Kuten tiedämme, Google on maailman suurin hakukone ja samalla suurin digimarkkinoija.

Mitä se tarkoittaa?

Se tarkoittaa, että koko maailma käyttää Googlea. Siellä sinun kannattaa markkinoida.

Mieluummin tuota hyvää sisältöä sivuusi. Se takaa sinulle ilmaisen markkinoinnin.

Potentiaalisia asiakkaita maksuttomasti sivuusi. Onko parempaa b2b markkinointia?

Sähköposti konvertoi enemmän b2b markkinoinnissa kuin mikään muu kanava.

Oletko ajatellut, miksi näin?

On tehty monia markkinoinnin tutkimuksia ja todettu, että sähköpostimarkkinoinnilla on korkein tuotto-%.

Siispä heti rakentamaan yritykselle isoa sähköpostilistaa.

Sähköpostin toimivuuteen voi vaikuttaa kaksi asiaa:

  1. Yritysmaailmassa b2b asiakkailla sähköposti on ykkösviestintä kanava. Voit olla varma, että lähettämäsi posti tullaan nähdyksi.
  1. Sähköposti on täysin henkilökohtainen. Henkilökohtainen viesti toimii paremmin, kuin suurelle massalle huudettu markkinointi.

B2b markkinassa jokainen sähköposti pyritään käymään läpi.

Onko sinulla kysyttävää aiheeseen liittyen?

Käytä alla olevaa helppoa lomaketta. Lupaan vastata sinulle mahdollisimman heti.