Mikä on avainsana?

Avainsana on oikea hakusana, jolloin yrityksesi näkyy hakutuloksissa. Avainsana on ikään kuin avain, jossa avataan ovi yritykseesi maailmaan

Tee tutkimus, jossa etsit, minkälaisia ongelmia potentiaalisilla asiakkailla on ja mitä hakusanoja he etsivät hakukoneista. Näitä oikeita hakusanoja sanotaan avainsanoiksi.

Väärän avainsanan optimoiminen ei tuota sinulle yhtään kauppaa. Sen takana käyttää ihan vääränlainen ihmisjoukko, joka ei ole kiinnostunut yhtään yrityksesi tuotteista.

Jos he tulevat blogiisi, he ovat todennäköisesti eksyneet.

Miten löydän oikeita avainsanoja?

Haluatko kalastella parhaimmat asiakkaat hakutuloksista?

Opetan sinulle kaksi tärkeää asiaa, miten valita parhaimmat avainsanat, jolla yrityksesi saa runsaasti myyntiä.

Hakusana ei saa olla vaikea. Sanan vaikeus (search difficulty) pitäisi olla mahdollisimman alhainen. Mitä vaikeampi hakusana, sitä suurempi kotisivu pitää olla.

Jos tähtäät vaikeisiin hakusanoihin, sinun pitää olla harjoittanut hakukoneoptimointia jonkin aikaa.

Kotisivu pitää olla laadukas, jotta hakukoneet työntävät sinut aina etusijalle jokaisessa avainsanassa.

Etsi hakusanoja, jossa on runsaasti kävijöitä. Mitä enemmän, sen parempi, koska niissä on mahdollisuus, että hakusana tuo ison kävijävirran sivuillesi.

Älä kuitenkaan luule, että saat täyden virran, mitä hakusanaohjelmat lupaavat sinulle. Jos hakusana tuo 1000 kävijää, ei se tarkoita 1000 kävijää sinulle.

Siihen vaikuttaa asemasi hakutuloksissa.

Vältä vääriä avainsanoja. Väärä sana on sinulle enemmän haitaksi kuin hyödyksi.

Väärän hakusanan optimoiminen tuottaa sinulle vääränlaisia kävijöitä. Sitten ihmettelet miksi avainsana ei tuota kauppaa, vaikka kävijätilastot hipovat pilviä.

Koska sinulla on vääränlainen kohderyhmä. Bingo. Avainsana kartoitusta tehdessä, mieti ensimmäiseksi kohderyhmäsi.

Keitä ovat tuotteistani mahdollisesti kiinnostuneita ihmisiä? Mitä he etsivät hakukoneista? Minkälaista sisältöä he kaipaavat?

Näillä kysymyksillä pääset erinomaisesti alkuun avainsana analyysissä.

Näin saat kävijät ostamaan nyt tai myöhemmin.

Normaalisti ihminen toimii näin:

Asiakas näppäilee hakusanan hakukoneelle. Jonka jälkeen hän valitsee luettavaa ensimmäisistä hakutuloksista tai puoleensavetävän otsikon perusteella.

Kun hän lukee loppuun, hän menee muualle.

Vaihtoehtoisesti voit tarjota enemmän kuin vastinetta hakusanalle. Sitouta hänet johonkin. Anna hänen tulla lähemmäksi yritystä, koska hakusana näyttäisi olevan asiakkaallesi tärkeä.

Voit tehdä sen kahdella suositulla tavalla: Anna opas ladattavaksi, joka kertoo tarkemmin hakusanan aihepiireistä.

Jos hakusana on myynti tai siihen liittyvä avainsana. Ja sinun yrityksesi toimii myynnin maailmassa, tarjota jokin myyntikirja luettavaksi. Keraa samalla sähköpostia ja puhelinnumero.

Voisit pitää asiakkaisiin tiiviisti yhteyttä uutiskirjeiden avulla. Voisit kertoa asiakkaille lisää hakusanoista, joista he ovat kiinnostuneet.

Voisit myös kysellä oliko oppaasta apua ja tarjota kenties apua.

Valitse hakusana, joka ei ole kovasti kilpailtu. Etenkin jos olet uusi tai pieni bloggaaja.

Uusi bloggaaja tarvitsee aloittaa hakusanojen pyörittelyn alusta. Kaikki alkaa pohjalta ja pikkuhiljaa kehittyy alan konkariksi. Valitse pienempi avainsana heti alkuun.

Mikä on pienempi avainsana?

Jos hakusana saa vähän hakutuloksia potentiaalisten asiakkaiden joukossa, se on avainsana, mutta pieni vain.

Ne ovat erinomaisia hakusanoja, jonka taakse tuottaa laadukkaita sisältöjä. Valtaa pienet hakusanat ja kehity pikkuhiljaa. Hakusanat tuottavat sinulle aina vain enemmän kävijöitä sivuillesi.

Mietitkö sinäkin, miten tehdä hyvästä avainsanasta hyvä postaus? Timanttinen hakukoneystävällinen blogipostaus, joka tuo sinulle isoja kauppoja.

Ota yhteyttä alla olevassa lomakkeessa, niin teen sinulle parhaan blogipostauksen ikinä. Laadukas avainsana tarvitsee laadukkaan sisällön.

Ja hintaako mietit. Minä veloitan yhdestä pitkästä, 1000 sanan timanttisesta postauksesta vain 480€