Haluatko lisää asiakkaita, mutta lyhyt on budjetti? Kokeile näitä heti.

1. Vanha kunnon sähköpostimarkkinointi. Vieläkin toimii asiakashankinnassa! Kirjoita henkilökohtaisesti. Käytä sinä ja minä muotoa ei me ja te.

Viestin pitää avata, jotta se voidaan lukea. Tärkeintä on viestin aiheen/otsikon houkuttelevuus. Voisit opiskella, minkälainen on hyvä otsikko.

Älä käytä turhia kuvia. Ne saavat viestin näyttämään enemmän mainokselta. ”Taas tuli roskapostia”

2. Esitteiden jakelu yritysten/kuluttajien postilokeroihin. Tämä on kokeilemisen arvoinen idea. Tee kauniita esitteitä, joissa ammattilaisen tekemä pitkä copy. Älä tee perinteistä postia. Sinun pitää erottua massasta.

Tee laadukkaammasta paperista 2 sivun verran myyntitekstiä (=pitkä copy) mieluummin A4 kokoisesta paksummasta paperista. Kannet saisivat olla asiakasta lukemaan houkuttelevia otsikoita. Hyvä tulee.

Jos kokeilet. Jakele esite hyvin potentiaalisille yrityksille. Älä tuhlaa aikaasi ja voimiasi jakamalla kaikille eteesi tulevalle yritykselle.

3. Voisit tuottaa opettavaista, laadukasta, omaa kohderyhmää kiinnostavia sisältöjä some kanaviin mainostaen täysin ilmaiseksi. Jaa seuraajillesi, tuntemattomille, osallistu erilaisiin ryhmiin ja jaa sielläkin. Tee kilpailuja. Yritä kerätä suurta yleisöä ilmaiseksi. Somessa on tämä mahdollisuus ahkerille.

Parhaassa tapauksessa lukijat jakavat ilmaiseksi sisältöjäsi eteenpäin, jolloin saat vieläkin suuremman yleisön taaksesi. Sinun on houkuteltava lukioita antamaan yhteystietonsa.

Lataa opas! Tilaa ilmainen näyte! Vieressä voisi olla lyhyt yhteystietolomake. Saatua yhteystietonsa, voisit alkaa myymään sopivalla tavalla.

Tämä on nykyään tosi suosittu, kutsutaan sisältömarkkinoinniksi. Tuo eniten asiakkaita pitkällä aikavälillä. Muista ettet saa selviä tuloksia ja lisää maksavia asiakkaita heti ensimmäisenä päivänä. Jatka sisällöntuotantoa optimoiden hakukoneystävälliseksi. Content is king!

4. Kylmäpuhelu. Soittelet potentiaalisille asiakkaille ja myyt palvelusi. Kylmäpuhelut ovat ärsyttäviä ja häiritseviä, mutta voit tehdä siitä lämpimämmän puhelun. Erityisesti kylmä puhelut ärsyttävät tavallisia kuluttaja asiakkaita. Ei niinkään yrittäjä asiakkaita.

Vastaanottajan tunnettua sinua entuudestaan on helpompaa jutustella. Voit lähettää esimerkiksi sähköpostia. Puhelussa kysele: Onko sähköposti saapunut? Heräsikö sinulle kysymyksiä? Siitä alkaa sujuva lämmin puhelu.

Voisit soitella some-kanavien kontakteille yleensä vain LinkedIn. Muissa kanavissa puhelinnumeroa ei saa selville.