Mikä on asiakaspolku?

Asiakaspolku on tuotteen tai palvelun ostoon johtava polku.

Asiakaspolku voi koostua eri vaiheista, riippuen kuinka laaja tarjottava palvelu on.

Olipa tuote iso tai pieni. Asiakkaalle on mielekästä, kun ostaminen on mahdollisimman vaivatonta.

Se on tehokas tapa nostaa ostamisen todennäköisyyttä. Avainasia tälle on laajan tiedon tarjoaminen.

Mikä tuote on? Miten tuote mullistaa asiakkaan elämää?

Nuo kaksi kysymystä ovat erinomaisia alkuja.

Miten toimii selkeä asiakaspolku?

Tämä esimerkillinen asiakaspolku toimii jokaisella tuotteella, kaikilla hintaluokilla.

Riippumatta onko sinulla 100 euron tuote vai 10 000 euron tuote. Eli toimii myös sinulle.

Se menee näin:

Tämän toimivan asiakaspolun ensimmäinen askel on potentiaalisen asiakkaiden etsintä.

Ostohalukkaat asiakkaat saadaan tavoitettua tekemällä hyvä kohderyhmätutkimus.

Nämä pitäisi houkutella asiakaspolun toiseen kohtaan eli tuotteesi myyntisivulle. Myyntisivu on usein kotisivun etusivu.

Houkuttelu voi tapahtua mainoksilla ja erilaisilla sisällöillä mm. some, blogi, vieraskynä yms.

Asiakas voisi tulla orgaanisesti itse etusivulle. Tämä ansaitaan hyvällä brändillä.

Minkälainen on hyvä myyntisivu?

Myyntisivu toimii tuotteen kotina, jossa on kaikki mahdollinen tieto tuotteesta.

Myyntisivun tärkein ominaisuus on: Mitä asiakas hyötyy tuotteen käyttämisestä?

Kerro mahdollisimman paljon arvoja. Mitä enemmän, sen parempi.

Lopuksi ilmoita selkeästi hinta eli paljon se maksaa.

Jos haluat palvella erisuuruisia toimijoita ja ilmoittaa erilaisia hintoja, paketoi palvelusi kolmeen osaan.

Asiakaspolun kolmas askel on kahdenlaista:

  • Suora ostaminen.
  • Tai lisätietojen kysely soittamalla.

Suorassa kaupassa asiakas tekee ostopäätöksen heti. Raha lentää suoraan tilillesi.

Lisätietojen kysymisessä asiakas epäröi hieman tai asiakas ei ole vielä valmis.

Hän on kiinnostunut soittamaan ja kysymään lisätietoja.

Olisi tärkeää, jos puhelimen toisessa päässä olisi taitava henkilö, joka on samalla asiantuntija ja taitava myyjä.

Sillä saadaan kuka tahansa epäröivä asiakas ostamaan.

Miksi asiakkaat tykkäävät selkeästä kaupankäynnistä?

Kun kaikki on selkeää ja riittävä tieto saatavilla jo ostopolun ensimmäisessä vaiheessa,

poistaa se ylimääräisen pohdiskelun, soittamisen ja neuvottelun.

Ihmiset tykkäävät mahdollisimman sujuvasta ostokokemuksesta.

Huolehdi sujuvuudesta. Jokainen vaihe pudottaa potentiaalisia asiakkaita pois.

Ihminen ei tykkää vaivalloisesta kaupankäynnistä. Ostaminen pitäisi olla mahdollisimman helppoa.

Selkeä, helppo ja vaivaton ostokokemus tarkoittaa lisää myyntiä.

Sujuva ostopolku ei vain kerää uusia asiakkaita puoleensa, koska se tykätään suositella.

Se myös antaa helpon ostokokemuksen.

Tämä nopeuttaa ostamista ja lisää positiivista kassankiertoa.

Asiakaspolun kruunu on hyvin toteutettu laskeutumissivu.

Laskeutumissivu on koko asiakaspolun ja tuotteen koti. Siellä kerrotaan kaikki mahdollinen.

Jotta ei tarvitse kysellä lisätietoa eikä soitella turhaan. Saati istua neuvottelupöytään.

Kaikki on tarkasti saatavilla yhdestä paikasta.

Hyvän laskeutumissivun opetan sinua täällä. Käy vilkaisemassa.

Tätä minä osaan parhaiten.

Toteutan sinulle timanttisen myyntisivun, joka konvertoi jokaisen ostamaan.

Tarvitset sitä ja minä olen oikea henkilö toteuttamaan sinulle sellaisen.

Antaa erinomaisen tehokasta vauhtia tuotteesi myyntiin.

Täytä alla oleva yhteydenottolomake. Otan sinuun yhteyttä mahdollisimman nopeasti.

Viimeistään seuraavana arkipäivänä, jos mahdollista.