Mikä on arvolupaus?

Arvolupaus on tuotteesi tuoma lopullinen arvo/hyöty asiakkaalle.

Erilaisia tuotteen tuomia arvoja voivat olla yksi tai monta.

Erityisesti markkinoinnissa kannattaa ilmoittaa kaikki mahdolliset hyödyt, joita ihminen saa tuotteelta.

Mitä enemmän arvoja on listattu, sitä enemmän asiakkaan ostohalu kasvaa.

Miten arvoja kannattaa ilmoittaa?

Hyötyjä voit kertoa itse. Hyöty uppoaa tehokkaimmin asiakkaaseen toisen asiakkaan kertomana.

Eli kerää referenssejä. Tuota myös lyhyitä videoreferenssejä.

Miksi arvolupaus on tärkeää?

Arvolupaus kertoo asiakkaalle, miksi hänen pitää ostaa tämä tuote. Mitä hyötyä tästä on?

Parhaan mahdollisen vastauksen antamiseen sinun pitää tietää oma kohderyhmäsi.

Kohderyhmä sisältää erilaisia ostajapersoonia.

Näillä on erilaiset arvot elämässä. Niille kelpaa hieman erilainen lähestyminen.

Tehdessäsi myyntisivua, tee ainakin kolme erilaista, kolmelle asiakaspersoonalle.

Kun puhut oikealle asiakkaalle hänen omaa kieltään, saat parhaiten tuloksia.

Ensimmäinen. Mitä arvoa sinä annat asiakkaalle?

Ensimmäinen askel, mitä sinun pitää selvittää, kun teet kaikenlaista liiketoimintaa:

Nimittäin, kuka on sinun asiakkaasi? Kenelle arvot ovat suunnattu? Kuka hyötyy tuotteestasi?

Sinun pitää tehdä tarkka kohderyhmäanalyysi, jotta osaat etsiä oikeaa asiakasta, joka on kiinnostunut ratkaisustasi.

Toinen. Mitä ongelmia sinä ratkaiset?

Tunnista ongelma, sitten tarjoa ratkaisua, arvoa.

Ongelmia voi olla montaa. Älä tarkastele ratkaisua vain yhdeltä näkökulmalta.

Koita tunnistaa kaikkia mahdollisia ongelmia, joita tuotteesi ratkaisee.

Mitä enemmän, sitä parempi.

Jokainen asiakas tykkää ostaa monikäyttöisen tuotteen. Ettei tuote jää vain yhteen käyttöön.

Koita suurentaa tuotteen arvoa esimerkiksi: Kaupan valikoimaan voisi lisätä kotiinkuljetus.

Kolmas. Mikä on ratkaisusi ongelmaan?

Ongelma on tunnistettu.

Nyt pitää tehdä täydellinen tuote, joka ratkaisee ongelman tosi taitavasti.

Älä vain ratkaise pääongelmaa. Tuota käytännöllisiä lisäarvoja ratkaisun päälle.

Ne tekevät tuotteesta houkuttelevamman ja paremman.

Neljäs. Miten sinä erottaudut muista samankaltaisista toimijoista?

Nyt on tärkeä kohta toimivan arvolupauksen kannalta.

Sinulla on pakko olla kilpailijoita, jotka tuottavat samankaltaisia palveluita ja samoille ongelmille ratkaisua.

Mutta kysymys kuuluu: Miten sinä erottaudut näistä toimijoista?

Olet tehnyt erottautumisen oikein, jos sinä erottaudut muista, kuten timantti kivien seasta.

Kerron sinulle, miten se tehdään:

  1. Tutki kaikkia kilpailijasi, pienijä ja suuria.
  1. Selvitä, mikä on heidän arvolupauksensa. Mitä erilaisia hyötyjä heidän tuoteet saavat aikaan.
  1. Tee kaikki tuhat kertaa paremmaksi, jotta varastat kaikkien asiakkaat ja saat kaupan päälle lisää.

Onnea. Nyt osaat, mitä arvolupaus tarkoittaa ja miten tehdä siitä paras mahdollinen.

Tarvitset tuotteellesi timanttisen myyntisivun, joka puhuttelee oikeaa kohderyhmää.

Tämä on tärkeää parhaiden tulosten saavuttamiseksi.

Minä voin toteuttaa myyntisivun tuotteellesi, joka korostaa arvolupauksesi oikein.

Saat suurta konversiota myyntikanavista.

Täytä alla oleva helppo lomake. Jutellaan, miten parhaiten tuot hyödyt esille.