Mikä on affiliate-markkinointi?

Affiliate-markkinointi on ison verkoston hyödyntämistä. Verkkosivun haltija saa palkkion, kun hän ohjaa asiakkaan verkkosivuillesi. Tämä on affiliate markkinoinnin idea.

Affiliate-markkinoinnissa voit itse neuvotella budjetista. Yleisimmässä markkinointikanavissa mm. Google ja muut. Neuvottelua ei heru.

Hinnoittelumalli on kuin kiveen hakattu.

Affiliate-markkinoinnin toinen hyvä puoli on ihmisläheisyys. Usein affiliate-markkinointia tarjoavat tahot ovat tavallisia ihmisiä, joilla on iso blogi.

Affiliate-markkinointi on kahdenlaista

Yleensä Affiliate-markkinoinnissa palkkio maksetaan, kun asiakas ostaa tuotteen. Affiliate eroaa muista markkinointi kanavista, että vain myyntiin johtanut klikkaus maksaa.

Yleisissä sopimuksissa vain liikenteen ohjaaminen verkkosivuille ei maksa.

Jos affiliate-markkinoinnin tarkemmin, siinä on iso aukko. Koska tavallinen liikenne ei maksa, asiakkaasta voi tulla liidi monella eri tavalla. Vaikka soittamalla suoraan.

Tai ihminen voi tulla kohta takaisin, jolloin alkuperäinen affiliate-linkki häviää.

Tämän ovat ymmärtäneet monta affiliate-alustan omistavaa markkinoijaa. Jotkut affit nimittäin tarjoavat maksullista liikennettä tai kuukausihinnoiteltua pakettia.

Miksi affiliate-markkinointi kelpaa myös sinulle?

Jos sinulla on kasvanut yritysblogi, johon tulee liikennettä, voit hyödyntää affiliate markkinointia.

Yrittäjälle toimii yksinkertainen liikennepohjainen markkinointi. Laske vain, kuinka monta kertaa affiliate-linkkiä on klikattu ja laskuta sen mukaan.

Sinulla ei ole aikaa osallistua affiliate-yritysten tarjoamiin ohjelmiin. Tai pitää itse tilastoa, kuinka monta kertaa asiakas on ostanut tuotteen. Liian mutkikasta.

Jos sinulla on toimiva alusta, selvitä kohderyhmästä kiinnostuneita yrityksiä. Helppoudessaan se on affiliate-linkin laittamista blogiisi, jonkin asian yhteyteen.

Tai voit erikseen ilmoittaa afiiliate-linkistä, jonka takana on yllätys. Käytä luovuutta, koska haluat klikkauksia. Klikkauksilla tienaat lisää rahaa.

Mikä tahansa sivu ei kelpaa affiliate-alustaksi

Selvitä affiliate alustan blogin tai uutiskirjeen tavoittama kohderyhmä.

Jos kohderyhmä on väärä, ei affiliate yhteistyö tuota minkäänlaista tuloksia. Tuhlaat vain aikaasi. Älä valitse affiliate alustaa vain lukijamäärän perusteella.

Tee ensin oma kohderyhmäanalyysi, jotta tiedät, kuka on valmis ostamaan tuotteesi. Tämä on tärkeää affiliate kampanjan onnistumiselle

Sitten tutki mahdollisia verkkosivuja, joissa sinulla on mahdollisuus markkinoida tuotteesi.

Älä edes harkitse toimijaa, joka ei tiedä omaa kohderyhmäänsä ja joka tekee kaikenlaista kaikkea kaikille tyyppisesti.

Todennäköisyys on liian suuri, että saat niskaasi täysin vääränlaisen kohderyhmän.

Jos haluat myyntiä, ohjaa kävijä laskeutumissivuun

Laskeutumissivu on avainasemassa affiliate-kampanjan onnistumisessa.

Sinun tuotteellasi pitäisi olla täydellinen myyntisivu, jonne ohjaat kaikki markkinoinnilla saatu liikenne. Sen tehtävä on myydä ja herättää suurta ostohalua.

Jos laskeutumissivua ei ole, ei tule myöskään myyntiä (Paitsi hyvällä tuurilla). Markkinointi ei ole tuuripeliä, vaan puhdasta taitoa.

Jos et tiedä miten tehdään laskeutumissivu, joka antaa affiliate-kampanjallesi buustia, opetan sinulle täällä.

Jos tiedät haluavasi timanttisen laskeutumissivun tuotteellesi, minä voin tehdä sen sinulle.

Saat lisäksi 5092 euron arvoisen copy-kirjan täysin veloituksetta kaupan päälle.

Ota yhteyttä tänään alla olevassa lomakkeessa. Vastaan sinulle mahdollisimman heti.